Návrh úseku železniční trasy rychlého spojení Praha - Liberec - st.hranice s Polskem s návrhovou rychlostí 200 km/h, variantně až 300 km/h
Design of railway line section Prague - liberec - state border with Poland in two variants - with design speed 200 km/h and up to 300 km/h
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kuna Aleš
Vedoucí práce
Horníček Leoš
Oponent práce
Pinkava Marek
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra železničních stavebPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V práci je navržena část železniční trasy rychlého spojení Praha - Wrocław na českém území vedená přes Liberec. Návrh je proveden ve dvou odlišných variantách. První varianta je určena pro smíšenou dopravu osobních a nákladních vlaků s návrhovou rychlostí 200 km/h, druhá varianta je výhradně pro osobní dopravu s návrhovou rychlostí 300 km/h. Prověřeny jsou i dílčí alternativy trasování. Řešeno je také napojení vysokorychlostní tratě na stávající železniční síť. K navrženým variantám jsou vypracovány tachogramy pro různé druhy vlaků, které jsou hlavním podkladem k jejich porovnání. In this diploma thesis the high-speed rail Prague - Wrocław is designed. The design is done on the Czech territory via Liberec in two different variants. The first variant is designed for mixed transport of passenger and freight trains with a design speed of 200 km/h, the second option is solely for passenger transport with a design speed of 300 km/h. Partial route alternatives are also proven. The connection of the high-speed line to the existing railway network is also solved. As the basis for the comparison of the variants there are developed tachograms for different types of trains.