ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Railway Structures
  • Master Theses - 11137
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh úseku železniční trasy rychlého spojení Praha - Liberec - st.hranice s Polskem s návrhovou rychlostí 200 km/h, variantně až 300 km/h

Design of railway line section Prague - liberec - state border with Poland in two variants - with design speed 200 km/h and up to 300 km/h

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Kuna Aleš
Supervisor
Horníček Leoš
Opponent
Pinkava Marek
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra železničních staveb



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
V práci je navržena část železniční trasy rychlého spojení Praha - Wrocław na českém území vedená přes Liberec. Návrh je proveden ve dvou odlišných variantách. První varianta je určena pro smíšenou dopravu osobních a nákladních vlaků s návrhovou rychlostí 200 km/h, druhá varianta je výhradně pro osobní dopravu s návrhovou rychlostí 300 km/h. Prověřeny jsou i dílčí alternativy trasování. Řešeno je také napojení vysokorychlostní tratě na stávající železniční síť. K navrženým variantám jsou vypracovány tachogramy pro různé druhy vlaků, které jsou hlavním podkladem k jejich porovnání.
 
In this diploma thesis the high-speed rail Prague - Wrocław is designed. The design is done on the Czech territory via Liberec in two different variants. The first variant is designed for mixed transport of passenger and freight trains with a design speed of 200 km/h, the second option is solely for passenger transport with a design speed of 300 km/h. Partial route alternatives are also proven. The connection of the high-speed line to the existing railway network is also solved. As the basis for the comparison of the variants there are developed tachograms for different types of trains.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/74273
View/Open
PLNY_TEXT (1.055Mb)
PRILOHA (10.98Mb)
PRILOHA (15.88Mb)
PRILOHA (15.29Mb)
PRILOHA (14.17Mb)
PRILOHA (8.948Mb)
PRILOHA (21.74Mb)
PRILOHA (15.93Mb)
PRILOHA (14.16Mb)
PRILOHA (17.70Mb)
PRILOHA (445.0Kb)
PRILOHA (483.0Kb)
PRILOHA (441.6Kb)
PRILOHA (201.2Kb)
PRILOHA (464.2Kb)
PRILOHA (462.9Kb)
PRILOHA (456.0Kb)
PRILOHA (371.8Kb)
PRILOHA (5.834Mb)
PRILOHA (2.131Mb)
PRILOHA (10.26Mb)
PRILOHA (11.15Mb)
PRILOHA (3.670Mb)
PRILOHA (7.039Mb)
PRILOHA (2.099Mb)
PRILOHA (312.3Kb)
PRILOHA (305.8Kb)
PRILOHA (342.4Kb)
PRILOHA (334.3Kb)
PRILOHA (1.206Mb)
PRILOHA (666.3Kb)
PRILOHA (2.586Mb)
POSUDEK (449.0Kb)
POSUDEK (353.1Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 11137 [52]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV