Nedávno přidané

Zobrazují se záznamy 1-20 z 162

    • Výpočet teoretického času vozidla na závodním okruhu. 

      Autor: Novotný Tomáš; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Pelikán Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-02-04)
      Cílem této práce je tvorba nástroje pro výpočet teoretického času průjezdu vozidla definovaným okruhem v programovém prostředí MATLAB/Simulink. Zadaný problém byl řešen pomocí dvoufázového výpočetního modelu. Na základě ...
    • Investigation into the tire relaxation length behavior using FEM 

      Autor: Betínsky Michal; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-24)
      Investigation into the tire relaxation length behavior using FEM
    • Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone 

      Autor: Franqueville Guillaume; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone
    • Determination of the influence of mixing parameters on fatigue life of elastomer materials 

      Autor: Lezertua Inaki; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Determination of the influence of mixing parameters on fatigue life of elastomer materials
    • Development of tools to optimize the use of variable of Chassis System 

      Autor: Van Eeckhaute Victor; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Development of tools to optimize the use of variable of Chassis System
    • Air suspension modeling 

      Autor: Ruiz De Asua Lanzagorta Gonzalo; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-20)
      Air suspension modeling. Air suspension modeling. Air suspension modeling. Air suspension modeling.
    • Hydraulic Active Damping System 

      Autor: Bindiganavile Venkatesh Ashrith; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-24)
      Hydraulic Active Damping System
    • Development of a Tool for Predefinition of Parking Lock System for Passenger Vehicles 

      Autor: Mančal Jakub; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Development of a Tool for Predefinition of Parking Lock System for Passenger Vehicles
    • Development of simulation tools in order to predict the oil cosumption of an internal combustion engine & study of the problematic of oil consumption on torque transitory phase for gazoline engine 

      Autor: Deghaye François-Henry; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Development of simulation tools in order to predict the oil cosumption of an internal combustion engine & study of the problematic of oil consumption on torque transitory phase for gazoline engine
    • Modelling aging of solid propellants mechanical properties 

      Autor: Housty Sylvain Gaultier Armand; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Modelling aging of solid propellants mechanical properties
    • Implementation of a multiaxial fatigue test methodology 

      Autor: Fardin Joachim Maël Titouan; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Implementation of a multiaxial fatigue test methodology
    • Faithful dimensioning in fatigue 

      Autor: Grimonprez Nathan; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Faithful dimensioning in fatigue
    • Avoid the late questionings of the suspension springs definition 

      Autor: Jouvin Andréa; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Avoid the late questionings of the suspension springs definition
    • Upstream model validation for crashworthiness 

      Autor: Hippolyte Robin; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Upstream model validation for crashworthiness
    • Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach 

      Autor: Minář Emil; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-12-09)
      Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach
    • Prediction of component temperature and heat rejection of 4-cylinder DI gasoline engine 

      Autor: Rai Shashank; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Prediction of component temperature and heat rejection of 4-cylinder DI gasoline engine
    • Developement and evaluation of a simulation environment for cooperative and highly automated vehicles 

      Autor: Záruba Lukáš; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Developement and evaluation of a simulation environment for cooperative and highly automated vehicles
    • Low Energy Thermal Management System for EV Platforms 

      Autor: Hujňák Vojtěch; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Low Energy Thermal Management System for EV Platforms
    • Determining Road Transportation Cost for different methods of increased capacity on road cargo & their adverse on road and the environment 

      Autor: Chowdhury Nitesh; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Determining Road Transportation Cost for different methods of increased capacity on road cargo & their adverse on road and the environment
    • Development of tire force state eliminator 

      Autor: Sharma Vishwas; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
      Development of tire force state eliminator