ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh hnacího ústrojí osobních automobilů

Design of the drive train of passenger cars

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Jakub Hlavatý
Supervisor
Tajzich Václav
Opponent
Hořenín Jindřich
Field of study
Motorová vozidla
Study program
Dopravní a transportní technika
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá analýzou způsobu přenosu výkonu prostřednictvím hnacího ústrojí osobního automobilu. V rámci práce jsou přiblíženy jednotlivé koncepce hnacího ústrojí a rovněž jsou objasněny základní funkce jejich prvků a požadavky, které by měly tyto prvky splňovat. Ve druhé polovině práce je pak vytvořena metodika návrhu konkrétních prvků dané koncepce za využití zátěžného spektra, které simuluje skutečný provoz vozidla. Metodika je následně aplikována na parametry konkrétního vozu, pro který je tak vytvořen návrh hnacího ústrojí.
 
This work deals with the analysis of the power transmission method through the drive train of a passenger car. Within the framework of the work, the individual concepts of the drive train are explained, and the basic functions of their elements and the requirements that these elements should meet are also clarified. In the second half of the work, a methodology for the design of specific elements of the given concept is created using the load spectrum, which simulates the actual operation of the vehicle. The methodology is subsequently applied to the parameters of a specific car, for which a drivetrain design is created.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/117245
View/Open
PLNY_TEXT (4.551Mb)
PRILOHA (9.306Mb)
POSUDEK (1.118Mb)
POSUDEK (662.5Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV