Návrh hnacího ústrojí osobních automobilů
Design of the drive train of passenger cars
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jakub Hlavatý
Supervisor
Tajzich Václav
Opponent
Hořenín Jindřich
Field of study
Motorová vozidlaStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá analýzou způsobu přenosu výkonu prostřednictvím hnacího ústrojí osobního automobilu. V rámci práce jsou přiblíženy jednotlivé koncepce hnacího ústrojí a rovněž jsou objasněny základní funkce jejich prvků a požadavky, které by měly tyto prvky splňovat. Ve druhé polovině práce je pak vytvořena metodika návrhu konkrétních prvků dané koncepce za využití zátěžného spektra, které simuluje skutečný provoz vozidla. Metodika je následně aplikována na parametry konkrétního vozu, pro který je tak vytvořen návrh hnacího ústrojí. This work deals with the analysis of the power transmission method through the drive train of a passenger car. Within the framework of the work, the individual concepts of the drive train are explained, and the basic functions of their elements and the requirements that these elements should meet are also clarified. In the second half of the work, a methodology for the design of specific elements of the given concept is created using the load spectrum, which simulates the actual operation of the vehicle. The methodology is subsequently applied to the parameters of a specific car, for which a drivetrain design is created.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [456]