ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tvorba virtuálního modelu dvouspojkové převodovky v prostředí Matlab - Simulink

Virtual model of a dual-clutch transmission in the Matlab-Simulink

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Vít Ritschel
Supervisor
Kazda Lukáš
Opponent
Bokr Tomáš
Field of study
Motorová vozidla
Study program
Dopravní a transportní technika
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá řešerší v oblasti manuálních, automatických a dvouspojkových převodovek nákladních vozidel. Blíže rozebírá konstrukci jednotlivých komponentů nutných pro přenost momentu ve dvouspojkových převodovkých. Praktická část se zabývá tvorbou simulačního modelu řazení 12° dvouspojkové převodovky IAV-12DCT-3550 při jízdě dopředu. Jsou v ní popsány bloky použité v modelu a jejich nastavení. Následně jsou vyhodnoceny výstupy simulace a jsou porovnány s parametry udávanými IAV.
 
The thesis deals with research in the field of manual, automatic and dual-clutch transmissions for trucks. It closely examines the construction of individual components necessary for torque transmission in dual-clutch transmissions. The practical part focuses on the creation of simulation model for the sifting of the 12-speed dual-clutch transmisson IAV 12-DCT3550 during forward driving. It describes the blocks used in the model and their settings. Subsequently, the simulation outpust are evaluated and compared with the paramaters specified by IAV.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/117246
View/Open
PLNY_TEXT (3.682Mb)
PRILOHA (885.2Kb)
PRILOHA (2.555Mb)
PRILOHA (2.561Mb)
PRILOHA (121.8Kb)
POSUDEK (222.1Kb)
POSUDEK (235.9Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV