Novinky

Department of Automotive, Combustion Engine and Railway

Kolekce v této komunitě

Poslední příspěvky

  • Výpočet teoretického času vozidla na závodním okruhu. 

    Autor: Novotný Tomáš; Vedoucí práce: Baněček Jan; Oponent práce: Pelikán Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-02-04)
    Cílem této práce je tvorba nástroje pro výpočet teoretického času průjezdu vozidla definovaným okruhem v programovém prostředí MATLAB/Simulink. Zadaný problém byl řešen pomocí dvoufázového výpočetního modelu. Na základě ...
  • Investigation into the tire relaxation length behavior using FEM 

    Autor: Betínsky Michal; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-24)
    Investigation into the tire relaxation length behavior using FEM
  • Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone 

    Autor: Franqueville Guillaume; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone
  • Determination of the influence of mixing parameters on fatigue life of elastomer materials 

    Autor: Lezertua Inaki; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Determination of the influence of mixing parameters on fatigue life of elastomer materials
  • Development of tools to optimize the use of variable of Chassis System 

    Autor: Van Eeckhaute Victor; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Development of tools to optimize the use of variable of Chassis System
  • Air suspension modeling 

    Autor: Ruiz De Asua Lanzagorta Gonzalo; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-01-20)
    Air suspension modeling. Air suspension modeling. Air suspension modeling. Air suspension modeling.
  • Hydraulic Active Damping System 

    Autor: Bindiganavile Venkatesh Ashrith; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-24)
    Hydraulic Active Damping System
  • Development of a Tool for Predefinition of Parking Lock System for Passenger Vehicles 

    Autor: Mančal Jakub; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Development of a Tool for Predefinition of Parking Lock System for Passenger Vehicles
  • Development of simulation tools in order to predict the oil cosumption of an internal combustion engine & study of the problematic of oil consumption on torque transitory phase for gazoline engine 

    Autor: Deghaye François-Henry; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Development of simulation tools in order to predict the oil cosumption of an internal combustion engine & study of the problematic of oil consumption on torque transitory phase for gazoline engine
  • Modelling aging of solid propellants mechanical properties 

    Autor: Housty Sylvain Gaultier Armand; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Modelling aging of solid propellants mechanical properties
  • Implementation of a multiaxial fatigue test methodology 

    Autor: Fardin Joachim Maël Titouan; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Implementation of a multiaxial fatigue test methodology
  • Faithful dimensioning in fatigue 

    Autor: Grimonprez Nathan; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Faithful dimensioning in fatigue
  • Avoid the late questionings of the suspension springs definition 

    Autor: Jouvin Andréa; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Avoid the late questionings of the suspension springs definition
  • Upstream model validation for crashworthiness 

    Autor: Hippolyte Robin; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Upstream model validation for crashworthiness
  • Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach 

    Autor: Minář Emil; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-12-09)
    Design of HEV Powertrain Topology using Modular Parametric Simulation Approach
  • Prediction of component temperature and heat rejection of 4-cylinder DI gasoline engine 

    Autor: Rai Shashank; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Prediction of component temperature and heat rejection of 4-cylinder DI gasoline engine
  • Developement and evaluation of a simulation environment for cooperative and highly automated vehicles 

    Autor: Záruba Lukáš; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Developement and evaluation of a simulation environment for cooperative and highly automated vehicles
  • Low Energy Thermal Management System for EV Platforms 

    Autor: Hujňák Vojtěch; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Low Energy Thermal Management System for EV Platforms
  • Determining Road Transportation Cost for different methods of increased capacity on road cargo & their adverse on road and the environment 

    Autor: Chowdhury Nitesh; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Determining Road Transportation Cost for different methods of increased capacity on road cargo & their adverse on road and the environment
  • Development of tire force state eliminator 

    Autor: Sharma Vishwas; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)
    Development of tire force state eliminator

Zobrazit další