Collections in this community

Recent Submissions

  • Simulace vlivu provozního prostředí na kompozitní materiály 

    Author: Jaykishan Harishbhai Patel; Supervisor: Kazda Lukáš; Opponent: Zámečníková Tereza
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Aplikace kompozitních materiálů v automobilovém průmyslu se v posledních letech stala prominentní, díky čemuž je průmysl udržitelnější a nákladově efektivnější, aniž by byl ohrožen výkon automobilu. Použití kompozitního ...
  • Metodika návrhu aerodynamiky vozu Formula Student 

    Author: Martin Ševčík; Supervisor: Hatschbach Petr; Opponent: Nožička Jiří
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Tématem této diplomové práce je příprava metodiky návrhu aerodynamických prvků pro vůz Formula Student pro tým CTU CarTech. Součástí práce je prvotní nastavení 3D CFD analýz celého vozu s různými výpočetními modely, jejich ...
  • Univerzální nosič interiérových modelů vozu 

    Author: Marek Šanda; Supervisor: Baněček Jan; Opponent: Jirásek Aleš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Cílem této diplomové práce je navrhnout univerzální nosič interiérových modelů vozu. Práce je rozdělena do dvou části. Rešeršní část se zabývá procesem návrhu designu automobilu, použití interiérových modelů vozu a základní ...
  • Využití 48V technologie pro hybridní pohon osobního automobilu 

    Author: Martin Bauer; Supervisor: Morkus Josef; Opponent: Jäger Aleš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Tato diplomová práce se zabývá využitím 48 V technologie u osobních automobilů. V první části je provedena rešerše, zabývající se touto technologií a jejím definováním. Jsou zde představeny její hlavní součásti a uspořádání. ...
  • Návrh pohonného řetězce pro jednostopé vozidlo typu range extender 

    Author: Martin Dvořák; Supervisor: Baněček Jan; Opponent: Morkus Josef
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Teoretická část práce pojednává o existujících vozidlech typu range extender, neboli sériových hybridech. Dále se zabývá přestavbou skůtru Suzuki Burgman na dálník s pohonem typu range extender. Konkrétně návrhem nového ...
  • Měřicí aparatura a akvizice dat na zkušebním stanovišti kloubových hřídelí v laboratořích na Julisce 

    Author: Vasile Vlas; Supervisor: Pakosta Jiří; Opponent: Sobotka Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Diplomová práce se v úvodu zabývá kloubovými hřídeli s homokinetickými klouby a jejich problematikou v kontextu zkušebního stanoviště a měřených veličin. Dále se zabývá aktuálním stavem měřící aparatury EHL, návrhem ...
  • Stanoviště pro testování kloubových hřídelí v laboratořích na Julisce 

    Author: Oldřich Suchánek; Supervisor: Pakosta Jiří; Opponent: Voženílek Robert
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Cílem diplomové práce je modernizace otevřeného zkušebního stanoviště v laboratořích na Julisce. V úvodu je vypracována rešerše zabývající se kloubovými hřídeli s homokinetickými klouby a jejich problematikou v kontextu ...
  • Metodika aerodynamického řešení vozidla 

    Author: Jan Vorlík; Supervisor: Baněček Jan; Opponent: Jirásek Aleš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
    Aerodynamika je v závodních vozech stěžejním oborem. V mé práci se na začátku věnuji obecnému popisu základních aerodynamických prvků na závodních vozidlech. Dále jsem se v teoretické části věnoval popisu CFD výpočtů a ...
  • Nekonvenční způsob hodnocení emisního chování vozidel v reálném provozu 

    Author: Filip Hudaček; Supervisor: Klír Vojtěch; Opponent: Císař Vojtěch
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
    Táto diplomová práca je zameraná na nekonvenčný spôsob hodnotenia emisného chovania vozidiel v reálnej prevádzke. V úvode práce je predstavená problematika zloženia emisií výfukových plynov pri meraní emisií osobných a ...
  • Hybridní motorgenerátor 

    Author: Vojtěch Horák; Supervisor: Remek Branko; Opponent: Uzlík Václav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem jednotky prodlužovače dojezdu s rotačním spalovacím motorem a střídavým generátorem pro vozidlo se sériovým hybridním pohonem. Nejprve je zpracována rešerše podobných vozidel a ...
  • Dvouúrovňová řídící strategie pro hybridní vozidlo s využitím informací o plánované trase 

    Author: Jan Soukup; Supervisor: Toman Rastislav; Opponent: Denk Petr
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
    Hybridní pohon slouží ke snížení spotřeby paliva a výsledných emisí oxidu uhličitého u konvenčních vozidel poháněných spalovacím motorem a jako cesta k jejich úplné elektrifikaci. Aby byl co nejlépe využit potenciál tohoto ...
  • Studie systému řízení teploty bateriových elektrických vozidel se srovnávací perspektivou 

    Author: Thibault-Pierre Boulenger; Supervisor: Toman Rastislav; Opponent: Kaněra Jaroslav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Current automotive sector is ruled by energetic consumption , especially in Europe. Vehicles have to pass precisely defined cycles on roller bench or on open road in order to measure their energetic consumption as accurately ...
  • Automatizované optimalizace parametrů plynového zážehového spalovacího motoru 

    Author: Ashwin Srinivasa Raghavan; Supervisor: Vávra Jiří; Opponent: Syrovátka Zbyněk
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Tato práce se zabývá průzkumem moderních automatizovaných optimalizačních systémů použitelných na motorovém zkušebním stanovišti. Za tímto účelem byla prozkoumány možnosti řady softwarových optimalizačních procedur podle ...
  • Analýza jízdně-technických vlastností dvounápravového kontejnerového nákladního vozu 

    Author: Jan Balšán; Supervisor: Heptner Tomáš; Opponent: Pejša Jan
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    V rámci dané diplomové práce je vytvořen dynamický model dvounápravového vozu s pojezdem typu Niesky 2, vypruženého parabolickými pružnicemi, který je podroben výpočtovým simulacím za účelem ověření bezpečnosti proti ...
  • Úzkorozchodný motorový vůz pro regionální dopravu 

    Author: Jan Oliva; Supervisor: Kalivoda Jan; Opponent: Bittner Jaromír
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Práce předkládá ideový návrh nového úzkorozchodného motorového vozu pro specifika provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách. Rešeršní část práce je věnována popisu historických a soudobých úzkokolejných motorových vozů ...
  • Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky 

    Author: Michal Kuneš; Supervisor: Heptner Tomáš; Opponent: Moureček Zdeněk
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro rychlost do 200 km/h vybaveného podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky, což zahrnuje stanovení parametrů vypružení. Ověřují se jízdní vlastnosti a bezpečnost ...
  • Pneumatický systém pro ovládání spojky a řazení 

    Author: Sai Kalyan Achanta; Supervisor: Jasný Michal; Opponent: Achtenová Gabriela
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Tato diplomová studie se zabývá použitím pneumatických pístů k ovládání spojkového systému automobilu k automatizaci provozu ovládání spojky, návrh zkušebního systému pro navržený systém, a simulace navrhované logiky na ...
  • Návrh 12V a 400V lithium-ion baterie pro eletrické vozidlo s ponorným chlazením 

    Author: Kanishka Mathur; Supervisor: Corbellati Achille; Opponent: Morkus Josef
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Následující diplomová práce se zabývá vývojem 12V a 400V lithium-iontové chlazené baterie. Lithium-iontové baterie musí být výslovně navrženy pro Classic Mini Cooper. Součástí tohoto projektu je návrh a výroba 12V baterie ...
  • Topologická optimalizace konstrukčních prvků nízkopodlažní tramvaje 

    Author: Lukáš Fara; Supervisor: Kalivoda Jan; Opponent: Doubrava Daniel
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    V práci je popsán základní princip optimalizace topologie a provedena rešerše několika softwarů, které nabízejí modul těchto optimalizací. V těchto vybraných softwarech proběhla praktická zkouška optimalizace topologie na ...
  • Snížení opotřebení dvojkolí souprav vozů metra M1 

    Author: Tomáš Tůma; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Hušák Petr
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
    Cílem této práce je analyzovat opotřebení dvojkolí souprav vozů Metra M1 a navrhnout vhodná opatření k jeho snížení. Součástí práce je vyšetření silových účinků působících mezi dvojkolími a kolejí při průjezdu vozů obloukem ...

View more