ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identifikace parametrů pro materiálový model Gissmo pro expl. řešič LS-Dyna

Identification of parameters for Gissmo material model for expl. solver LS-Dyna

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Robbe Knaepen
Vedoucí práce
Kaněra Jaroslav
Oponent práce
Horáček Lukáš
Studijní obor
Advanced Powertrains (DD)
Studijní program
Master of Automotive Engineering (DD)
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této práce je definovat metodiku pro tvorbu a kalibraci materiálového modelu GISSMO (Generalized Incremental Stress-State Dependent Damage Model) v LS-DYNA, umožňující přesnou simulaci porušení materiálu při různých podmínkách zatížení. Studie kombinuje teoretický průzkum, experimentální testování a numerickou simulaci za účelem vytvoření strukturovaného přístupu k vývoji modelu GISSMO. Fyzikální experimenty, včetně malých tahových, vrubových a smykových zkoušek, byly provedeny za účelem shromáždění dat pro kalibraci klíčových parametrů, jako jsou DMGEXP, FADEXP, ECRIT a LCREGD. Tyto parametry byly iterativně zpřesňovány, aby byly výsledky simulace sladěny s experimentálními pozorováními se zaměřením na kritický vztah mezi triaxiálním napětím a plastickou deformací. Kromě toho byla analyzována závislost sítě s implementací LCREGD pro zajištění konzistence napříč různými velikostmi sítě. Práce řeší několik problémů, včetně omezených testovacích možností, citlivosti sítě a vzájemných závislostí parametrů, které komplikovaly proces kalibrace. K překonání těchto problémů studie zdůrazňuje potenciál automatizovaných simulačních nástrojů a pokročilých testovacích technik pro budoucí aplikace. Tento výzkum poskytuje strukturovanou metodologii pro tvorbu modelu GISSMO s důrazem na identifikaci parametrů, kalibraci a validaci. Zjištění přispívají k pokroku v přesnosti a spolehlivosti simulací porušení materiálu a podporují lepší konstrukční návrh a analýzu.
 
The aim of this thesis is to define a methodology for creating and calibrating the GISSMO (Generalized Incremental Stress-State Dependent Damage Model) material model in LS-DYNA, enabling accurate simulation of material failure under various loading conditions. The study combines theoretical exploration, experimental testing, and numerical simulation to establish a structured approach to GISSMO model development. Physical experiments, including small tensile, notched tensile, and shear tests, were conducted to gather data for calibrating key parameters such as DMGEXP, FADEXP, ECRIT, and LCREGD. These parameters were iteratively refined to align simulation results with experimental observations, focusing on the critical relationship between stress triaxiality and plastic strain. Additionally, mesh dependency was analyzed, with LCREGD implemented to ensure consistency across varying mesh sizes. The thesis addresses several challenges, including limited testing facilities, mesh sensitivity, and parameter interdependencies, which complicated the calibration process. To overcome these issues, the study highlights the potential of automated simulation tools and advanced testing techniques for future applications. This research provides a structured methodology for GISSMO model creation, emphasizing parameter identification, calibration, and validation. The findings contribute to advancing the accuracy and reliability of material failure simulations, supporting improved engineering design and analysis.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120702
Zobrazit/otevřít
PRILOHA (6.222Mb)
POSUDEK (237.0Kb)
POSUDEK (214.7Kb)
PLNY_TEXT (3.635Mb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV