Metodika validace simulačního modelu vozidla určeného ke XiL testování
Methodology for validation of vehicle simulation model for XiL testing
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Karel Zmek
Supervisor
Jirovský Václav
Opponent
Nagashima Kengo
Field of study
Motorová vozidlaStudy program
Dopravní a transportní technikaInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práci se zabývá vývojem metodiky validace modelů vozidel určených pro virtuální (XiL) testování. Navržený přístup zajišťuje systematickou a efektivní validaci obecného chování modelu vozidla, zejména v oblasti jízdní dynamiky. Metodika zahrnuje konfiguraci simulací na základě specifikovaných jízdních manévrů (tzv. testovací scénáře), export dat ze simulací do strukturovaného souboru a způsoby zpracování výsledků simulací. Významná část práce se věnuje zpracování simulačních dat, které zajišťuje grafické rozhraní nazvané Validation Tool, vytvořené v rámci práce v programu MATLAB AppDesigner. Validation Tool umožňuje automatické vyhodnocení výsledků simulací navržených testovacích scénářů, dále nabízí zobrazení dat do grafů a vizualizaci pohybu vozidla ve 3D prostředí. This masters thesis outlines the development of a validation methodology for vehicle models employed in virtual (XiL) testing activities. The designed methodology ensures a systematic and effective approach for validating general vehicle model behaviour, with a primary focus on driving dynamics. It encompasses solutions for configuring simulations through the specification of driving manoeuvres (driving scenarios), exporting data from the simulation into a structured file, and, most importantly, postprocessing simulation output data. A significant portion of the thesis is devoted to the postprocessing of simulation results, facilitated by the Validation Tool a graphical user interface developed in MATLAB AppDesigner. The Validation Tool integrates capabilities for automatic evaluation of simulation results originating from self-designed driving scenarios, plotting custom signals, and visualizing vehicle model movement in a 3D environment.
Collections
- Diplomové práce - 12120 [456]