ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh pohonu podvozku elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem pomocí PMSM motoru s převodovou skříní

Design of internal frame bogie drive with PMSM motor and gearbox

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Josef Zíka
Supervisor
Fridrichovský Tomáš
Opponent
Dybala Vojtěch
Field of study
Kolejová vozidla
Study program
Dopravní a transportní technika
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na návrh pohonu vnitřního rámu s PMSM motorem a převodovkovou skříní. První část práce obsahuje rešerši se zaměřením na podvozky s vnitřním rámem provozované hlavně v evropském železničním systému. Praktická část pojednává o výběru vhodné varianty pohonu a návrhu jednotlivých komponent jako například ozubení, spojky nebo převodovkové skříně. Závěrem je proveden výpočet statické pevnosti převodovkové skříně pomocí MKP.
 
The diploma thesis is focused on an design of internal frame bogie drive with PMSM motor and gearbox. The first part of the work contains a research which focuses on bogies with inner frame mainly in the European railway system. The practical part deals with the selection of a suitable drive concept and the design of individual drive components such as parameters of gears, coupling and gearbox housing. The static strength of the gearbox is verified with FEM calculations.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/117378
View/Open
PLNY_TEXT (4.892Mb)
PRILOHA (1.622Mb)
PRILOHA (151.9Kb)
PRILOHA (195.2Kb)
PRILOHA (507.9Kb)
POSUDEK (212.0Kb)
POSUDEK (241.4Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV