Návrh pohonu podvozku elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem pomocí PMSM motoru s převodovou skříní
Design of internal frame bogie drive with PMSM motor and gearbox
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Josef Zíka
Vedoucí práce
Fridrichovský Tomáš
Oponent práce
Dybala Vojtěch
Studijní obor
Kolejová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je zaměřena na návrh pohonu vnitřního rámu s PMSM motorem a převodovkovou skříní. První část práce obsahuje rešerši se zaměřením na podvozky s vnitřním rámem provozované hlavně v evropském železničním systému. Praktická část pojednává o výběru vhodné varianty pohonu a návrhu jednotlivých komponent jako například ozubení, spojky nebo převodovkové skříně. Závěrem je proveden výpočet statické pevnosti převodovkové skříně pomocí MKP. The diploma thesis is focused on an design of internal frame bogie drive with PMSM motor and gearbox. The first part of the work contains a research which focuses on bogies with inner frame mainly in the European railway system. The practical part deals with the selection of a suitable drive concept and the design of individual drive components such as parameters of gears, coupling and gearbox housing. The static strength of the gearbox is verified with FEM calculations.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [456]