Porovnání různých druhů pohonu
Comparison of different types of powertrain
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Štofik
Vedoucí práce
Morkus Josef
Oponent práce
Heger Tomáš
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto diplomová práca sa venuje porovnaniu rôznych typov pohonov pre osobné automobily. V dnešnej dobe je otázka ekológie v osobnej doprave mimoriadne aktuálna, najmä kvôli klimatickej kríze a potrebe znižovať emisie skleníkových plynov. Hlavným cieľom práce bolo analyzovať spotrebu paliva a emisie CO2 u rôznych pohonov pomocou simulácií na piatich reálnych jazdných cykloch. Medzi skúmané pohony patrili klasický spaľovací motor, paralelný hybridný pohon, sériový hybridný pohon, kombinovaný hybridný pohon a batériový elektromobil. Výsledky ukázali, že hybridizácia pohonov môže výrazne znížiť spotrebu paliva a emisie CO2 v porovnaní s tradičnými spaľovacími motormi. Okrem toho sa preukázalo, že dizajn a parametre komponentov pohonov, ako je výkon elektromotorov, kapacita batérií a návrh prevodoviek, majú veľký vplyv na ich efektivitu a správanie sa na rôznych trasách. Riešenie emisií a udržateľnosť dopravy sú teda kľúčové faktory budúceho vývoja automobilového priemyslu. This thesis focuses on comparing different types of powertrains for passenger cars. Nowadays, the issue of ecology in personal transport is extremely relevant, especially due to the climate crisis and the need to reduce greenhouse gas emissions. The main aim of the thesis was to analyze fuel consumption and CO2 emissions of various powertrains using simulations on five real driving cycles. The powertrains studied included a conventional internal combustion engine, parallel hybrid drive, series hybrid drive, combined hybrid drive, and battery electric vehicle. The results showed that hybridization of powertrains can significantly reduce fuel consumption and CO2 emissions compared to traditional internal combustion engines. Additionally, it was demonstrated that the design and parameters of powertrain components, such as the power of electric motors, battery capacity, and transmission design, have a significant impact on their efficiency and behavior on different routes. Addressing emissions and sustainability in transport are therefore key factors for the future development of the automotive industry.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [456]