• Chůze po prkně ve virtuální realitě 

      Autor: Marko Šoltés; Vedoucí práce: Pauš Petr; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Cieľom práce je vytvorenie aplikácie, ktorá pomocou virtuálnej reality umožní užívateľovi zažiť prechádzku po drevenej lávke vo veľkej výške nad zemou. Teoretická časť práce je zameraná na analýzu dostupných možností, ako ...
    • Editor grafů ve virtuální realitě 

      Autor: Ivan Menshikov; Vedoucí práce: Pauš Petr; Oponent práce: Bernhauer David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-09)
      Technologii virtuální reality lze využít k zobrazení a řešení problémů týkajících se vztahů mezi objekty, a to více pohlcujícím a interaktivním způsobem. Tato práce představuje návrh a vývoj samostatného softwarového ...
    • Imerzivní herní a grafická aplikace s bojovými virtuálními objekty 

      Autor: Šimon Jajko; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Pavlíček Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-03)
      Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou 3D aplikace pro virtuální realitu a historických objektů, které budou v jejím světě použity pro komplexní fyzikální interakce a herní prvky. Cílem je tento proces zdokumentovat a ...
    • Implementace tahové strategie s inteligentní logikou ve virtuální realitě 

      Autor: Karen Akopian; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Pauš Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-03)
      Tato práce popisuje proces navrhování a implementace tahové strategické hry s využitím herního robota. Cílem této práce je představit chytrého robota, který by hrál proti člověku. Výsledkem této práce je implementovaná hra ...
    • Interakce v muzeu historie ve virtuální realitě. 

      Autor: Adam Polívka; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Richtr Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-27)
      Tato bakalářská práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací interakcí v muzeu ve virtuální realitě. V práci analyzuji druhy dostupného hardwaru pro platformu virtuální reality. Podrobněji rozeberu zařízení HTC Vive, ...
    • Metoda loci ve virtuální realitě 

      Autor: Dominik Pupala; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Pavlíček Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace metody loci ve virtuální realitě. První část práce se zabývá problematikou zmiňované mnemotechnické pomůcky, analýzou jejích interaktivních implementací a vývojem v ...
    • Multi-uživatelský systém pro mixed reality 

      Autor: Martin Gregor; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Bakalářská práce řeší návrh a implementaci aplikace pro systémy virtuální reality disponující inside-out trackingem a schopností realizovat mixed reality. Aplikace umožňuje více uživatelům, kteří se nachází lokálně ve ...
    • Návrh a implementace simulátoru ptačího letu ve virtuálním 3D prostředí 

      Autor: Jakub Schinko; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Novák Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-17)
      Tato práce se zabývá návrhem a následnou implementací mechanik, které slouží jako základ hry na virtuální realitu, napsané v enginu Unreal Engine. Nejprve práce pojednává o aktuálním vývoji technologie virtuální reality a ...
    • Návrh a realizace virtuálního klubového a tréninkového centra 

      Autor: Ondřej Úlehla; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Pavlíček Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-02-03)
      Tato bakalářská práce popisuje proces analýzy, návrhu a následné implementace virtuálního klubového centra se sportovními aktivitami. Analýza se zabývá stávajícími studiemi a implementacemi virtuálních klubových center. V ...
    • Post-Apocalyptic Model and Training for Survival in Virtual Reality 

      Autor: Duc Hoang Duong; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Vesecký Adam
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-08)
      Tato práce se zabývá virtuálními modely přežití v post-apokalyptickém světě v předem daných scénářích. Použité technologie jsou ve stručnosti vysvětleny společně s historií post-apokalytického myšlení napříč dějinami a ...
    • Prezentace historických památek za pomocí virtuální reality 

      Autor: Igor Žmajlo; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-20)
      Práce pojednává o principech a možnostech virtualizace historických památek. Podrobně popisuje analýzu možných postupů, jejich rozdílné požadavky a dále postup realizace konkrétního řešení. Výsledná VR aplikace obsahuje ...
    • Prohlížeč 3D modelů ve virtuální nebo smíšené realitě pomocí knihovny A-Frame 

      Autor: Daria Fedosova; Vedoucí práce: Pauš Petr; Oponent práce: Richtr Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Cílem této bakalářské práce je prozkoumat knihovnu A-Frame a navrhnout prototyp webové aplikace pro prohlížení 3D modelů ve smíšené a virtuální realitě s možností interakce. Práce se zaměřuje na vývoj této aplikace včetně ...
    • Prostorový zvuk pro imersivní video 

      Autor: Ivan Desiatov; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Bernhauer David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-17)
      Práce představuje nejvýznamnějši moderni technologie ve sféře prostorového audia a uvádi výhody, diky kterým ambisonie začiná být standardnim formátem zvuku pro 360° video. Práce uvádi čtenáře do teoretických základů ...
    • Prototyp hry ve virtuální realitě s využitím různých typů senzorů pohybu 

      Autor: Oleksandr Khokhych; Vedoucí práce: Pauš Petr; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-25)
      Tato bakalářská práce se zabývá psaním VR hry na Unreal Engine 4 s použitím různých senzorů ke sledování pohybu. Hlavním cílem této práce je analyzovat technologie a metody sledovacích systémů používaných ve VR aplikacích ...
    • Reprezentace vektorových prostorů ve virtuální realitě 

      Autor: Tomáš Bašta; Vedoucí práce: Klán Petr; Oponent práce: Pavlíček Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-25)
      Tato práce popisuje proces návrhu a implementace světa ve virtuální realitě, který reprezentuje vektorové prostory. Teoretická část práce popisuje vektorové prostory a uvádí koncepty virtuální reality společně s aplikací ...
    • Sledování pohledu uživatele v systémech virtuální reality 

      Autor: Richard Kvasnica; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Nováček Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-09)
      Obsahem této práce je průzkum možností sledování očí uživatele za pomoci brýlí pro virtuální realitu, analýza existujících řešení, tvorba prototypu aplikace zabývající se sběrem a vizualizací pohledových dat, a jeho použití ...
    • Unity modul pro MultiLeap knihovnu 

      Autor: Radoslav Kondáč; Vedoucí práce: Nováček Tomáš; Oponent práce: Kotál Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-08-25)
      Táto bakalárska práca skúma možnosti interakcie užívateľa s virtuálnymi svetmi a scénami vytvorenými v hernom engine Unity, primárne za použitia Leap Motion senzorov a knižnice MultiLeap. Výsledkami práce sú plugin pre ...
    • Věnná města českých královen - analýza projektu a rizik 

      Autor: Denis Drda; Vedoucí práce: Pavlíčková Petra; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-18)
      Práce se zaměřuje na analýzu vzniklého projektu "Věnná města českých královen" (VMČK). Dále pojednává o následném návrhu řešení procesů v projektu spolu s doporučeními dalšího postupu pro lepší fungování projektu VMČK. ...
    • Věnná města českých královen - API pro ditribuci grafických modelů 

      Autor: Martin Čapek; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Pauš Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-20)
      Tato práce popisuje návrh a vývoj REST API pro editor virtuální reality. První část je věnována analýze funkčním požadavkům editoru virtuální reality a nefunkčním požadavkům na API, analýze nástrojů pro návrh API a stanovení ...
    • Věnná města českých královen - Interakce v historickém městě ve virtuální realitě 

      Autor: Klára Matoušková; Vedoucí práce: Chludil Jiří; Oponent práce: Pauš Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-11)
      Tato práce se zabývá analýzou a návrhem historických interakcí ve virtuální realitě. V práci analyzuji hardwarové zařízení virtuální reality. Zmíním různé typy výstupních a vstupních zařízení včetně podrobnější analýzy HTC ...