Editor grafů ve virtuální realitě
Graph editor in virtual reality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ivan Menshikov
Vedoucí práce
Pauš Petr
Oponent práce
Bernhauer David
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíObhájeno
2023-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Technologii virtuální reality lze využít k zobrazení a řešení problémů týkajících se vztahů mezi objekty, a to více pohlcujícím a interaktivním způsobem. Tato práce představuje návrh a vývoj samostatného softwarového produktu pro VR, který vizualizuje grafy a poskytuje nástroje pro provádění operací s nimi. Produkt, který je určen pro náhlavní soupravu Oculus Quest 2 a byl vytvořen pomocí Unreal Engine 4, umožňuje uživatelům zkoumat, měnit a interagovat s grafem intuitivnějším způsobem. Systém obsahuje procedurální metodu generování pro efektivní vykreslování velkých grafů a různé optimalizace pro vysoký výkon. Implementován byl také systém nástrojů a uživatelské rozhraní. Bylo provedeno testování, které zajistilo funkčnost a výkonnost produktu, a ukázalo se, že se jedná o praktický nástroj pro vizualizaci a práci s grafy ve VR s potenciálním využitím ve vzdělávání a výzkumu. Virtual reality technology can be used to represent and solve problems involving relationships between objects in a more immersive and interactive way. This thesis presents the design and development of a standalone VR software product that visualizes graphs and provides tools for performing operations on them. The product, which targets the Oculus Quest 2 headset and was built using Unreal Engine 4, allows users to examine, alter and interact with the graph in a more intuitive manner. The system includes a procedural generation method for rendering large graphs efficiently and various optimizations for high performance. A system of tools and a user interface have also been implemented. Testing was conducted to ensure the product's functionality and performance, and it was demonstrated to be a practical tool for visualizing and working with graphs in VR with potential applications in education and research.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]