Prezentace historických památek za pomocí virtuální reality
Historical artefacts presentation in Virtual Reality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Igor Žmajlo
Vedoucí práce
Buriánek Jan
Oponent práce
Chludil Jiří
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
InformatikaInstituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce pojednává o principech a možnostech virtualizace historických památek. Podrobně popisuje analýzu možných postupů, jejich rozdílné požadavky a dále postup realizace konkrétního řešení. Výsledná VR aplikace obsahuje věrohodně zpracované prostředí české pevnosti Terezín dle původních podkladů, včetně animovaných postav v dobovém oblečení. Virtualizace vychází z 3D modelů poskytnutých studenty Smíchovské střední průmyslové školy a zahrnuje postup jejich opravy a optimalizace pro použití ve virtuální realitě. Výstupem práce je replikovatelný postup virtualizace historického prostředí, který díky spolupráci studentů, historiků a správců památky může proběhnout jen s minimálními finančními náklady. Přínosem nově navrženého postupu je snažší adopce VR technologií a popularizace historické tématiky. This work is about the principles and posibilities of virtualizing historical monuments. In detail it covers each of the possible procedures, their different requirements and further demonstrates one such procedure on a specific solution. The resulting VR application contains authentic environment of the Czech fortress, Terezín. It is based on the original maps and features animated characters wearing period clothes. The virtualization uses 3D models provided by the students of the Secondary technical school in Prague. The work also covers the procedure of correcting provided models and their optimalization for use in virtual reality. The result of this work is a repeatable procedure of virtualizing historical environemnts that can in cooperation between students, historians and monument administrators be repeated with minimal finacial requirements. The further benefit of the propposed procedure is an easier adoption of VR technologies and popularization of history.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1724]