Věnná města českých královen - Interakce v historickém městě ve virtuální realitě
Dowry Towns of the Queens of Bohemia - Historical city interaction in virtual reality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Klára Matoušková
Vedoucí práce
Chludil Jiří
Oponent práce
Pauš Petr
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá analýzou a návrhem historických interakcí ve virtuální realitě. V práci analyzuji hardwarové zařízení virtuální reality. Zmíním různé typy výstupních a vstupních zařízení včetně podrobnější analýzy HTC Vive, které slouží jako vývojové prostředí této práce. V další části se zaměřím na balíčky pro vývoj virtuální reality v herním enginu Unity, neboť pomocí tohoto enginu bude implementován výstup této práce. Celkově bylo analyzováno pět balíčků. Tyto balíčky byly porovnány na základě jejich kompatibilit, funkcionalit, kladů a záporů. Shrnutí těchto informací pomohlo k výběru vhodného balíčku pro implementační část práce. Tímto balíčkem byl Unity XR Interaction Toolkit, který splňoval všechny podmínky a očekávání pro vývoj funkcionalit ve virtuální realitě. V další části se zaměřím na analýzu historických interakcí. Z aplikací byly vybrány interakce, které měly zajímavé provedení a potenciálně by sloužily jako podklad pro návrhovou část práce. Interakce byly detailně popsány a porovnány na základě jejich provedení, kladů a záporů. Toto porovnání pomohlo k tvorbě návrhové části práce, jelikož dokázalo poskytnout informace o několika variacích a problémech interakcí. Na základě této analýzy byl vytvořen návrh interakcí pro historické prostředí. Návrh obsahoval podrobný popis provedení interakcí včetně jejího průběhu a ovládání. Celkově bylo navrženo pět interakcí (lukostřelba, kování, broušení zbraně, oprava kola a pochodně). Tyto interakce jsou implementovány v prototypu, který je výstupem této práce. Interakce byly navrženy a implementovány tak, aby měly vhodné uživatelské rozhraní pro skupinu široké veřejnosti. Zároveň nabízí zajímavé a poučující provedení, které demonstruje interaktivní prostředí virtuální reality. Prototyp slouží jako základ a nabízí spoustu možností budoucího vývoje pro rozvoj těchto interakcí v historickém prostředí. This thesis focuses on analysis and design of interactions in historical environment in virtual reality. The thesis contains the analysis of hardware of virtual reality devices which mentions various input and output devices. I will focus on device HTC Vive, which will be the part of the virtual reality development. Next section contains the analysis of frameworks for virtual reality development in game engine Unity. The result of this thesis will be implemented using this game engine. There were five frameworks analysed. These frameworks were compared based on their compatibility, functionality, pros and cons. Summary of this information helped with choosing the correct framework for development. Unity XR Interaction Toolkit was the choice of this framework since it fullfiled all expectations and requirements. In next section I will focus on the analysis of historical interactions. Interesting interactions were chosen from the applications. Interactions were described and compared based on their design, pros and cons. This comparison helped with the creation of the design part of this thesis as it provided useful information about the problems and design of interactions. The design of interactions in historical environment is based on this analysis and contains detailed description of interactions including the controls. The design contains five interactions (archery, blacksmithing, grindstone, repair of a wheel and torches). These interactions were implemented in a prototype, which is the result of this thesis. Interactions were designed and implemented in order that they provide an appropriate user interface for the general public. At the same time they provide an interesting and instructive design that demonstrates an interactive environment for virtal reality. The prototype serves as a basis and provides a lot of opportunities of future development.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1729]