Zobrazují se záznamy 1-20 z 451

    • Meziměstská jednotka pro rychlost 230 km/h se sníženými silovými účinky na trať 

      Autor: Eduard Černý; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Pejša Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Primárním cílem této práce je z hlediska opotřebení kol a kolejnic kvantifikovat přínos použití koncepce vyvinuté společností Talgo využívající jednonápravové track friendly podvozky se systémem radiálního stavění. Úvod ...
    • Koncepční studie třínápravových lehkých kolejových vozidel BEMU 70 

      Autor: Jan Jakub Bek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Barla Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvou částečně nízkopodlažních třínápravových baterio-elektrických jednotek pro regionální dopravu. V návrhu se zabývám výpočtem hmotnostní bilance, obrysu jednotek, platformovým ...
    • Návrh variabilního řešení multifunkčního prostoru v interiéru nízkopodlažní tramvaje 

      Autor: Tadeáš Salcman; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vrba Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Předmětem této diplomové práce je popis procesu vývoje konkrétního návrhu variabilního řešení multifunkčního prostoru v rámci interiéru nízkopodlažní tramvaje. Cílem úvodní teoretické části je stanovení definice pojmu ...
    • Analýza jízdně-technických vlastností kontejnerového vozu s podvozky Y25 s uvažováním poddajnosti skříně 

      Autor: Radim Rezek; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Pulda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Úkolem této diplomové práce je vyšetření jízdních vlastností čtyřnápravového kontejnerového vozu s uvažováním poddajnosti spodku vozu a následné porovnání s tuhým modelem. Pozornost je věnována také podvozku Y25 a tvorbě ...
    • Návrh rámu podvozku pro podvozek s vnitřním rámem typu Jakobs 

      Autor: Manuel Monteiro; Vedoucí práce: Dybala Vojtěch; Oponent práce: Vágner Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem Jakobsova podvozku s vnitřním rámem. Vytvořený konstrukční návrh byl popsán a dále byl proveden výpočet statické pevnosti rámu podvozku metodou konečných prvků. Zkonstruovaný ...
    • Řešení interiéru expresního osobního vozu 

      Autor: Martin Synek; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Kundrata Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Diplomová práce se zabývá návrhem uspořádání expresního osobního vozu v souladu s platnou legislativou. V práci jsou zpracovány konstrukční návrhy vybraných interiérových prvků a jejich kontrola na statickou pevnost.
    • Studie regionálního vozidla HEMU 70 

      Autor: Filip Najman; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Šindel Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Tato práce se zabývá návrhem regionálního vodíkového čtyřnáprového vozidla HEMU 70. Byl proveden koncepční návrh vozidla a detailnější rozbor pohonného ústrojí a vypružení vozidla. Na závěr byly provedeny simulace pro ...
    • Brzdové systémy u nákladních vozů v evropském železničním systému 

      Autor: Jáchym Piskač; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Pechar Stanislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Diplomová práce se věnuje brzdovým systémům u nákladních vozů v evropském železničním systému. V práci jsou popsány jednotlivé zařízení nutné pro provoz tlakové samočinné brzdy v různých provozních režimech. Zároveň se ...
    • Návrh pohonu podvozku elektrické vlakové jednotky s vnitřním rámem pomocí PMSM motoru s převodovou skříní 

      Autor: Josef Zíka; Vedoucí práce: Fridrichovský Tomáš; Oponent práce: Dybala Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-31)
      Diplomová práce je zaměřena na návrh pohonu vnitřního rámu s PMSM motorem a převodovkovou skříní. První část práce obsahuje rešerši se zaměřením na podvozky s vnitřním rámem provozované hlavně v evropském železničním ...
    • Málostupňová převodovka pro elektrický pohon vozidla 

      Autor: Šimon Pelant; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Rosol Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Cílem této diplomové práce bylo vytvořit obecnou metodiku pro návrh kinematického schématu málostupňové převodovky pro elektrické vozidlo, který zahrnuje i možnost použití integrovaného diferenciálu. Byla provedena rešerše ...
    • Metodika validace simulačního modelu vozidla určeného ke XiL testování 

      Autor: Karel Zmek; Vedoucí práce: Jirovský Václav; Oponent práce: Nagashima Kengo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Tato diplomová práci se zabývá vývojem metodiky validace modelů vozidel určených pro virtuální (XiL) testování. Navržený přístup zajišťuje systematickou a efektivní validaci obecného chování modelu vozidla, zejména v oblasti ...
    • Porovnání různých druhů pohonu 

      Autor: Tomáš Štofik; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Heger Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Táto diplomová práca sa venuje porovnaniu rôznych typov pohonov pre osobné automobily. V dnešnej dobe je otázka ekológie v osobnej doprave mimoriadne aktuálna, najmä kvôli klimatickej kríze a potrebe znižovať emisie ...
    • Tvorba virtuálního modelu dvouspojkové převodovky v prostředí Matlab - Simulink 

      Autor: Vít Ritschel; Vedoucí práce: Kazda Lukáš; Oponent práce: Bokr Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Diplomová práce se zabývá řešerší v oblasti manuálních, automatických a dvouspojkových převodovek nákladních vozidel. Blíže rozebírá konstrukci jednotlivých komponentů nutných pro přenost momentu ve dvouspojkových převodovkých. ...
    • Návrh hnacího ústrojí osobních automobilů 

      Autor: Jakub Hlavatý; Vedoucí práce: Tajzich Václav; Oponent práce: Hořenín Jindřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Tato práce se zabývá analýzou způsobu přenosu výkonu prostřednictvím hnacího ústrojí osobního automobilu. V rámci práce jsou přiblíženy jednotlivé koncepce hnacího ústrojí a rovněž jsou objasněny základní funkce jejich ...
    • Tvorba učební pomůcky pro výuku bezdemontážní diagnostiky převodných ústrojí 

      Autor: Zdeněk Nykl; Vedoucí práce: Achtenová Gabriela; Oponent práce: Novotný Bohuslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Cílem diplomové práce je návrh rozšíření testovacího stanoviště zakoupeného pro výuku bezdemontážní diagnostiky. Rozšíření spočívá v konstrukci planetové převodovky kompatibilní s měřícím stanovištěm, na kterém by se v ...
    • Modelování motoru s axiálním magnetickým tokem pro využití v simulacích elektrického trakčního pohonu. 

      Autor: Alexandr Ohrablo; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Holý Tadeáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Tato práce se zabývá synchronními elektromotory s permanentními magnety využívajícími axiální magnetický tok a porovnává je s konvenčními synchronními motory s radiálním tokem, které převládají v dopravních aplikacích. ...
    • Návrh kinematiky a odpružení vozu typu Formula Student a tvorba dynamického modelu 

      Autor: Filip Cihelka; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Ságl Radoslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Práce se zabývá návrhem náprav vozu kategorie Formula Student týmu eForce Prague Formula. Stanovuje jejich požadované vlastnosti, určuje potřebné vstupní parametry a popisuje proces návrhu kinematiky zavěšení a následně ...
    • Design and Implementation of an On-Board Truck Semi-Trailer Wheel Alignment Monitoring System 

      Autor: Gerard Bellavista Miras; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-24)
      Design and Implementation of an On-Board Truck Semi-Trailer Wheel Alignment Monitoring System
    • Návrh komponent pro recirkulační systém anodové strany vodíkového palivového článku. 

      Autor: David Červinka; Vedoucí práce: Červenka Libor; Oponent práce: Kohout Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Cílem této diplomové práce je navrhnout systém řízení vlhkosti v uzavřené testovací smyčce pro vodíkové recirkulační pumpy. V úvodu práce jsou popsány komponenty nezbytné pro provoz palivového článku a recirkulační systémy ...
    • Palivový systém vodíkového experimentálního motoru 

      Autor: Maxim Sasin; Vedoucí práce: Doleček Vít; Oponent práce: Vávra Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Tato diplomová práce se v první části zabývá popsáním různých alternativních paliv, jejich skladováním a porovnáním jejich výhod a nevýhod. V této části jsou porovnány způsoby využití vodíku pro pohon vozidla. V následující ...