Bakalářské práce - 12120
Zobrazují se záznamy 1-20 z 299
-
Optimalizace výkonu závodních vozů Formule Student: Použití CFD k návrhu zařízení pro řízení úplavu
; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Tichánek Radek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-02-05)This work discusses how aerodynamic wake management devices on FS.14 and FS.15, CTU Cartech formula student vehicles, were developed using CFD simulations and be used to optimize the overall vehicle dynamics. Wake management ... -
Zkoumání potenciálu plně odděleného systému odpružení pro vůz kategorie Formula Student
; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Cihelka Filip
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-02-05)Tato práce zkoumá potenciál plně oddělěného systému odpružení pro vůz kategorie Formula Student. Systém je vysvětlen a porovnán vůči ostatním alternativám. Zkoumání je provedeno pomocí reálných dat a validovaného modelu v ... -
Návrh řešení pro navýšení výkonu motoru automobilu
; Vedoucí práce: Pacoň Lukáš; Oponent práce: Síba Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Tato práce pojednává o konkrétním řešení navýšení výkonu automobilu BMW e46. Zprvu řeší teoretický základ této problematiky. Poté přechází do konkrétního řešení pro tento projekt, kde jsou popsány zvolené kroky pro přeplňování ... -
Studie brzdového systému elektrické lokomotivy s maximální rychlost 230 km/h
; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdného systému vysokorychlostní lokomotivy s nápravovým zatížením 22 t/nápravu dosahující provozní rychlosti 230 km/h. V rešeršní části je vypracovaný přehled historických a dnes ... -
Návrh hybridního agregátu vozidla
; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Tato práce se zabývá tématem hybridních pohonů. Její první kapitolou je rozbor jednotlivých typů hybridních agregátů. Hlavní částí práce je dále návrh přestavby existujícího vozidla na hybridní pohon. Tento návrh začíná ... -
Simulace plug-in hybridního vozidla v homologačním jízdním cyklu
; Vedoucí práce: Heřmanová Jolana; Oponent práce: Morkus Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-30)Tato bakalářská práce se zabývá normou WLTP, konkrétně její částí pro plug-in hybridní vozidla a výpočtem jejich spotřeby paliva. Popisuje dělení plug-in hybridních vozidel z několika kritérií, také popisuje jejich komponenty. ... -
Recirkulace spalin na vodíkovém experimentálním motoru
; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Červenka Libor
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Práce se zabývá redukcí vyprodukovaného množství škodlivin vodíkového spalovacího motoru využitím chlazené recirkulace spalin. Je navrženo šest různých variant řešení cesty spalin z výfukového systému do plnící soustavy ... -
Kontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru
; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Tato bakalářská práce se zabývá kontrolou namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru. Zprvu se zaměřuje na rešerši užití vodíku k pohonu vozidel i na vodík, jako prvek. Výpočetní část se zaměřuje především na výpočty ... -
Podvozky a pojezdy nákladních vozů pro evropský železniční systém
; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Malinský Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Tato bakalářská práce je zaměřena na zmapování použitých řešení jednotlivých konstrukčních uzlů těch typů podvozků a rámových pojezdů nákladních vozů, které jsou v provozu ve významných počtech na evropských železnicích. ... -
Využití aktivních prvků ve vypružení a pojezdech kolejových vozidel
; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Bauer Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Tato bakalářská práce se zabývá využitím aktivních prvků v pojezdech kolejových vozidel. Úvodní část je věnována rešerši, kde jsou popsány různé možnosti využití aktivních prvků. Druhá část se zaměřuje na technický popis ... -
Opotřebení kol výkonných elektrických lokomotiv - sběr a vyhodnocení dat
; Vedoucí práce: Heptner Tomáš; Oponent práce: Kalivoda Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Tato práce se zabývá opotřebením kol a analýzou jejich profilů v závislosti na délce provozu lokomotivy. Teoretická část práce se skládá z rešerše pojezdů lokomotiv Traxx F140 MS 2e a Vectron MS, která srovnává jejich ... -
Virtuální model zavěšení přední nápravy automobilu
; Vedoucí práce: Kazda Lukáš; Oponent práce: Pánek Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-15)Účelem této bakalářské práce bylo provést komplexní studii lichoběžníkového zavěšení předních kol na příkladu druhé generace Audi R8. Hlavním úkolem bylo vytvořit 3D model tohoto zavěšení a analyzovat jeho chování za účelem ... -
Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru
; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Hatschbach Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-09)Tato bakalářská práce se nejdříve zaobírá rešerši hlavních aspektů vodíku, konstrukci spalovacích motorů a jejich principu spalování. Dále základních diagramů a grafů potřebných ke zkoumání a vyhodnocování motorů a jeho ... -
Návrh a výroba zadního křídla pro závodní vůz Formula Student
; Vedoucí práce: Hatschbach Petr; Oponent práce: Tichánek Radek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-02-09)This thesis is dedicated to designing and manufacturing a rear wing for FS.14, a race car of the CTU CarTech team. The main goals were increasing aerodynamic downforce of the vehicle and improving its stability. The thesis ... -
Analýza vyráběných vozidel Tram - Train pro regionální železnice
; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Fridrichovský Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-25)Bakalářská práce nabízí přehled vyráběných a v současnosti provozovaných vozidel Tram - Train včetně jejich technických parametrů. Na základě těchto parametrů hodnotí, zda jsou některá z těchto vozidel schopná provozu v ... -
Analýza profilu oběžné plochy železničního kola
; Vedoucí práce: Kalivoda Jan; Oponent práce: Dybala Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-25)Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu oběžné plochy železničního kola. Vyhodnocením analýzy byla získána ekvivalentní kuželovitost, což je důležitý parametr pro bezpečnou a efektivní jízdu kolejových vozidel. ... -
Analýza antikolizních systémů na snížení nehodovosti tramvají s automobily v Praze
; Vedoucí práce: Seidl Jakub; Oponent práce: Vrba Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)Tato práce se zaměřuje na analýzu antikolizních systémů a brzdných systémů kolejových vozidel s cílem snížit počet nehod mezi tramvajemi a automobily v Praze. Práce obsahuje rešerši existujících antikolizních systémů a ... -
Pevnostní kontrola klikového mechanismu vodíkového zkušebního motoru
; Vedoucí práce: Hořenín Jindřich; Oponent práce: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)Tato práce se zabývá rešerší využívání vodíku jako paliva v alternativních pohonech. Práce obsahuje pevnostní analýzu klikového mechanismu spalovacího motoru, který spaluje vodík jako palivo. Hlavním cílem této práce je ... -
Návrh portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje
; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Vrba Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)Tato bakalářská práce se zabývá tématem portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje. Nejprve je provedena rešerše různých typů podvozků nízkopodlažních tramvají. Následně je vytvořen návrh portálové nápravy ... -
Konstrukční studie soupravy autonomního metra pro Prahu
; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Seidl Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)Bakalářská práce se zaměřuje na vypracování návrhu soupravy autonomního metra pro plánovanou pražskou linku =D=. Skládá se z rešerše vozidel metra a městských drah, historického vývoje souprav metra a zabezpečovacích ...