Recirkulace spalin na vodíkovém experimentálním motoru
Exhaust Gas Recirculation for Hydrogen Experimental Engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Petr Herčuth
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Červenka Libor
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá redukcí vyprodukovaného množství škodlivin vodíkového spalovacího motoru využitím chlazené recirkulace spalin. Je navrženo šest různých variant řešení cesty spalin z výfukového systému do plnící soustavy motoru a zvolena nejvýhodnější možnost. Dále je ukázáno použití ejektoru jako hnacího prvku spalin pro tzv. aktivní EGR. Taktéž je nasimulován chod motoru s pasivní a aktivní recirkulací spalin a výsledky jsou společně porovnány z hlediska teplot spalování, účinnosti a výkonu motoru. This thesis deals with the topic of reduction of pollutants produced by a hydrogen internal combustion engine using cooled exhaust gas recirculation. Six options of the exhaust gas path from the exhaust system to the engine intake system are presented. Furthermore, the use of an ejector as an exhaust gas driving element for the so-called active EGR is proposed. Afterwards, the operation of the engine with passive and active exhaust gas recirculation is simulated and the results are compared in terms of combustion temperatures, efficiency and engine performance.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]