Kontrola namáhání válce a pístu vodíkového zkušebního motoru
Check the cylinder and piston stresses of the hydrogen test engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Daniel Sabol
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Hatschbach Petr
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se nejdříve zaobírá rešerši hlavních aspektů vodíku, konstrukci spalovacích motorů a jejich principu spalování. Dále základních diagramů a grafů potřebných ke zkoumání a vyhodnocování motorů a jeho komponent a taky teorii přestupu tepla. Předmětem praktické části je experimentální naftový motor, který byl konstrukčně upraven na motor vodíkový, a je potřeba ověřit, jestli díly válec a píst tuto úpravu vydrží. Cílem je vytvořit 3D modely zkoumaných komponent a z dostupných dat provést rozbor jednotlivých silových a tepelných zatížení, které při chodu motoru na komponenty působí. Dále vykonat tepelnou a mechanickou analýzu aplikací okrajových podmínek na modely v limitních situacích provozu ve výpočetním programu. The aim of this bachelor’s thesis is research of the main aspects of hydrogen, construction of combustion engines and their combustion principles. It also covers basic diagrams and graphs required for the examination and evaluation of engines and their components and also the theory of heat transfer. The main subject of the practical part is an experimental diesel engine that has been modified into a hydrogen engine, and it is necessary to verify whether the original main components can withstand this modification. The goal is to create 3D models of the components and based on an available data analyses the individual mechanical and thermal loads acting on the components during engine operation. Furthermore, a thermal and mechanical analysis will be conducted by applying boundary conditions to the models in extreme operating situations using computational software.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]