Návrh portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje
Design of the portal axle of the traction bogie of a low-floor tram
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Reichert
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Vrba Jan
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá tématem portálové nápravy trakčního podvozku nízkopodlažní tramvaje. Nejprve je provedena rešerše různých typů podvozků nízkopodlažních tramvají. Následně je vytvořen návrh portálové nápravy otočného trakčního podvozku, která je ukotvena na rámu podvozku pomocí vodících čepů. Nápravnice a uspořádání prvků na ní je zvoleno tak, aby mezi tramvajovými koly vznikl prostor pro podlahu tramvaje. Následují výpočty působících sil na nápravu od koleje, a také od vypružení. Pomocí těchto známých sil je určena trvanlivost kuželíkových ložisek. Závěrem práce je provedení pevnostního výpočtu nápravnice metodou konečných prvků. This bachelor´s thesis deals with the topic of the portal axle of the traction bogie of a low-floor tram. At first, research is conducted on various types of low-floor trams bogies. Subsequently, the design of a portal axle of the rotating traction bogie is created, which is anchored to the bogie frame using guide pins. The axle and the arrangement of elements on it are chosen so that there is space between the tram wheels for the tram floor. The following are calculations of the forces acting on the axle from the rail, as well as from the suspension. Using these known forces, the durability of tapered roller bearings is determined. The conclusion of the work is the performance of the strength calculation of the axle using the finite element method.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]