Pevnostní kontrola klikového mechanismu vodíkového zkušebního motoru
Strength check of the crank mechanism of a hydrogen test engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Sebastian Akhlas
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá rešerší využívání vodíku jako paliva v alternativních pohonech. Práce obsahuje pevnostní analýzu klikového mechanismu spalovacího motoru, který spaluje vodík jako palivo. Hlavním cílem této práce je zjištění všech typů namáhání, k nimž dochází při provozu motoru, provést pevnostní výpočty a zvolit nejlepší hodnoty pro maximální mez a celkovou výdrž při provozním zatížení. Tento druh motoru bude rovněž brán v úvahu jako náhrada konvenčních neobnovitelných paliv s cílem podpořit ekologičtější provoz motorových vozidel. Při práci se používají počítačové simulace a numerické výpočty, aby bylo možné získat přesné závěry a zaručit důvěryhodnost vodíkového motoru v provozu. This thesis deals with the research of the use of hydrogen as a fuel in alternative propulsion. The thesis includes a strength analysis of the crank mechanism of an internal combustion engine that burns hydrogen as a fuel. The main objective of this work is to identify all types of stresses that occur during engine operation, perform strength calculations and select the best values for the maximum limit and overall endurance under operating load. This type of engine will also be considered as a replacement for conventional non-renewable fuels in order to promote greener operation of motor vehicles. The work uses computer simulations and numerical calculations to obtain accurate conclusions and to guarantee the reliability of the hydrogen engine in operation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]