Opotřebení kol výkonných elektrických lokomotiv - sběr a vyhodnocení dat
Wear of high-performance electric locomotive wheels - data acquisition and evaluation
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Kania
Vedoucí práce
Heptner Tomáš
Oponent práce
Kalivoda Jan
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá opotřebením kol a analýzou jejich profilů v závislosti na délce provozu lokomotivy. Teoretická část práce se skládá z rešerše pojezdů lokomotiv Traxx F140 MS 2e a Vectron MS, která srovnává jejich konstrukční řešení a specifika s ohledem na možné ovlivnění opotřebení jízdního profilu kola. Dále tato část uvádí rešerši jmenovitých jízdních obrysů, jejich konstrukci, vznik a stručnou historii a rešerši zabývající se reprofilací kol. V praktické části je potom navržena metodika analýzy opotřebení jízdního obrysu kol a uplatněna na omezeném vzorku dat. V poslední kapitole je uveden návrh dalšího postupu analýzy dat. This work deals with the wear of wheels and the analysis of their profiles depending on the length of locomotive operation. The theoretical part of the thesis consists of a research of Traxx F140 MS 2e and Vectron MS locomotives, which compares their design and specifics with regard to the possible influence on the wheel wear. Furthermore, this section presents a research of nominal running profiles, their design, origin and brief history and a research dealing with wheel reprofiling. The practical part then proposes a methodology for analyzing wheel profile wear and applies it to a limited sample of data. In the last section, a proposal for further data analysis is presented.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]