Využití aktivních prvků ve vypružení a pojezdech kolejových vozidel
Utilization of active controlled elements in suspensions and running gears of railway vehicles
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lukáš Šlosár
Vedoucí práce
Kalivoda Jan
Oponent práce
Bauer Petr
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá využitím aktivních prvků v pojezdech kolejových vozidel. Úvodní část je věnována rešerši, kde jsou popsány různé možnosti využití aktivních prvků. Druhá část se zaměřuje na technický popis kladkového stavu, na kterém byla provedena měření simulující jízdu v přímé trati a průjezd obloukem. Během simulace jízdy v přímé trati byla měřena příčná výchylka podvozku a při průjezdu obloukem byly měřeny vodící síly. This bachelor thesis deals with the utilization of active elements in running gears of railway vehicles railway vehicles. The introductory section focuses on a literature review describing various possibilities of utilizing active elements. The second part focuses on the technical description of the roller rig, on which measurements simulating travel on a straight track and passage through a curve were conducted. During the simulation of travel on a straight track, the lateral displacement of the bogie was measured, while during passage through a curve, guiding forces were measured.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]