Kontrola namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru
Check the cylinder head stress of the hydrogen test engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
František Černý
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Hatschbach Petr
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá kontrolou namáhání hlavy válce vodíkového zkušebního motoru. Zprvu se zaměřuje na rešerši užití vodíku k pohonu vozidel i na vodík, jako prvek. Výpočetní část se zaměřuje především na výpočty okrajových podmínek, ke kterým jsou uvedeny veškeré užité vzorce při výpočtech a přehledně uvedené vstupní a výstupní hodnoty. Praktická část se zabývá simulacemi tepelného, silového a kombinovaného namáhání. Zprvu se práce zabývá simulacemi sestavy hlavy válce a následně simulacemi samotné hlavy válce vytvořené z dodaných dat výrobcem motoru. V závěru následně shrnuje porovnání obou pohonů, zmiňuje dosažené poznatky ze simulací a zhodnocuje možnost pohonu spalovacího motoru vodíkem vzniklého konverzí vznětového motoru. This bachelor's thesis deals with the stress control of the cylinder head of a hydrogen test engine. At first, this thesis focuses on research into the use of hydrogen to drive vehicles and hydrogen as an element. The calculation part focuses mainly on boundary condition calculations, for which all the formulas used in the calculations are given, as well as the clearly indicated input and output values. Practical part deals with the simulations of thermal, force and combined stress. First of the cylinder head assembly and then of the cylinder head itself created from the data provided by the engine manufacturer. In the conclusion, this thesis summarizes the comparison of both drives and mentions the knowledge gained from the simulations and evaluates the issue of driving an internal combustion engine by hydrogen by conversion from a diesel engine.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [293]