Podvozky a pojezdy nákladních vozů pro evropský železniční systém
Bogies and running gears for freight wagons in European railway system
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Bertram Nedbal
Supervisor
Heptner Tomáš
Opponent
Malinský Jan
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na zmapování použitých řešení jednotlivých konstrukčních uzlů těch typů podvozků a rámových pojezdů nákladních vozů, které jsou v provozu ve významných počtech na evropských železnicích. V práci je vysvětlen rozdíl mezi rámovou a podvozkovou koncepcí pojezdu. Byla vytvořena přehledová tabulka, ve které jsou uvedena řešení u jednotlivých typů zahrnutých do rešerše, jejich shrnutí a popis je přímo v textu práce. Některé rozšířené typy jsou popsány podrobněji a doplněny obrázky z 3D modelů pro vysvětlení funkce jednotlivých konstrukčních uzlů. Pro tyto podvozky a pojezdy se standardizovanými díly vypružení jsou porovnány charakteristiky svislého vypružení a bezpečnost proti vykolejení na zborcené koleji. This bachelor’s thesis focuses on mapping solutions of various structural nodes of bogie and single axle running gear types used in regular traffic on European railways in significant numbers. It contains an explanation of the difference between single axle and bogie running gears. An overview table listing the solutions of the types included in the research has been created. The summary and description of these solutions are in the text of this thesis. Some frequently used types are described in more detail and supplemented with pictures of 3D models to explain the function of individual construction nodes. For these bogies and running gears with standardized suspension parts, a comparison of vertical suspension characteristics and safety against derailment on twisted track has been carried out.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [297]