Recently added

Now showing items 41-60 of 311

    • Interaktivní sférické video ve virtuální realitě 

      Author: Zuza Mikoláš; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Buriánek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-24)
      Práce se zabývá systémy pro záznam a přehrávání sférických videí a postupem tvorby interaktivního stereoskopického sférického obsahu pro HMD. Po provedení rešerše softwaru pro rekonstrukci geometrie scény a trajektorie ...
    • Prezentace produktů pomocí rozšířené reality 

      Author: Doležal Jiří; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)
      Se stále se zvyšujícím výkonem mobilních zařízení se popularita aplikací využívajících virtulní/rozšířené reality na mobilních zařízeních prudce šíří, avšak ve většině případů se jedná o jednoduchou ukázku technologie a ...
    • Řídící software CNC Stroje 

      Author: Měšťánek Filip; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Žára Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-26)
      Tato diplomová práce popisuje cyklus vývoje řídícího systému pro CNC řezací stroje. Práce se zabývá všemi fázemi vývoje systému od analýzy stávajících řídících systémů a identifikací jejich nedostatků, výběru architektury ...
    • Dvojúrovňové vykreslování volumetrických dat 

      Author: Groll Jakub; Supervisor: Čmolík Ladislav; Opponent: Slavík Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-24)
      Tato diplomová práce se zabývá metodou vykreslování volumetrických dat, která umožňuje kombinovat různé vizualizační techniky při akumulaci barvy a průhlednosti podél paprsku. Cílem práce je seznámit čtenáře s mechanismem ...
    • Interaktivní prezentace Pražského hradu 

      Author: Husák Jan; Supervisor: Žára Jiří; Opponent: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-25)
      Tato diplomová práce se zabývá vývojem webové aplikace, která zobrazuje Pražský hrad a prilehlé okolí. Uživateli aplikace umožnuje volne se procházet scénou nebo vytváret virtuální procházku, která uživatele scénou provede. ...
    • Simulace lavin 

      Author: Vyvlečka David; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-24)
      Tato diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace simulující chování lavin kombinovaného typu v terénu popsaném výškovou mapou. Návrh vychází z průzkumu existujících řešení daného problému. Výsledná aplikace ...
    • Multiplatformní mobilní aplikace pro překladatelskou platformu Memsource 

      Author: Novák Vojtěch; Supervisor: Malý Ivo; Opponent: Frivaldský Dalibor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-09)
      Memsource Cloud je online platforma pro překlady, která jak jednotlivcům, tak i velkým překladatelským agenturám pomáhá spravovat jejich překladatelské projekty. Memsource Cloud nabízí sadu nástrojů pokrývajících kompletní ...
    • Efektivní simulátor šíření světla v optických soustavách s využitím NURBS ploch 

      Author: Papoušek Adam; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Hošek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-09)
      NURBS plochy s ořezy, jež jsou standardním modelovacím primitivem ve většině průmyslu vyrábějícím fyzické objekty, jsou náročné na vykreslování přímo v reálném čase bez výrazného zjednodušení vstupní geometrie. Značná část ...
    • Datové struktury pro vrhání paprsku na mobilních zařízeních s OS Android 

      Author: Langr Jan; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Bittner Jiří
      Cílem této práce je nastudovat algoritmy umožňující rychlé vykreslování scén pomocí metody sledování paprsku a algoritmy pro rychlou stavbu akceleračních datových struktur, které by umožnily vykreslování dynamických scén ...
    • Efektivní sledování paprsků v CSG modelech 

      Author: Karaffová Markéta; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Wilkie Alexander
      Tato práce zkoumá metody sledování paprsku v kombinaci s konstruktivní geometrií těles (CSG). Dále navrhuje způsob využití Embree, vysoce optimalizované knihovny používající hierarchii obálek pro sledování paprsků v ...
    • Návrh seriózní hry pro podporu léčby diabetes mellitus 

      Author: Černohorská Veronika; Supervisor: Novák Daniel; Opponent: Štechová Kateřina
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-01-06)
      Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací edukační hry pro děti s diabetem I. typu. Zahrnuje analýzu existujících vzdělávacích materiálů určených pro diabetické děti. Popisuje tvorbu hry od návrhu prvotního ...
    • Efektivní vyplňování formulářů pro zrakově postižené uživatele 

      Author: Špičková Martina; Supervisor: Macík Miroslav; Opponent: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-01-08)
      Tato práce se zabývá vývojem uživatelského prostředí, které by mělo usnadnit vyplňování formulářů státní správy zrakově postiženými uživateli. Cílem práce je naleznout řešení, které by jim usnadnilo tuto úlohu až do té ...
    • Systém na výuku transformací 

      Author: Folta Michal; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-27)
      Geometrické transformace jsou v počítačové grafice velmi důležité. Pro řadu lidí je však velkým problémem jim porozumět, což dokládá i velké množství tištěných publikací a tutoriálů na toto téma. Většina z nich trpí společným ...
    • Interaktivní vizualizace hierarchií obalových těles 

      Author: Mayerová Eva; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Meister Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-27)
      Práce se zabývá analýzou současného stavu vizualizací 3D hierarchických datových struktur, obzvláště pak hierarchií obalových těles (BVH). Shrnuje současná řešení a na jejich základě navrhuje nové, které doplňuje jejich ...
    • Generátor blesků pro kompositor Nuke 

      Author: Dobřichovský Richard; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-26)
      Cílem této práce je vytvoření fyzikálně založeného simulátoru blesků jakožto efektu k použití ve filmové postprodukci. Tato práce nejprve zkoumá fyzikální podstatu blesků a prezentuje existující metody pro simulaci jejich ...
    • Použití metody sledování paprsku pro modelování šíření vln na rádiových a optických kmitočtech 

      Author: Lendvorský Lukáš; Supervisor: Pechač Pavel; Opponent: Havran Vlastimil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-27)
      Tato práce srovánává rozdíly mezi raytracingem v počítačové grafice a raytracingem pro simulaci šíření rádiových vln. Srovnání je jak z hlediska rozdílnosti fyzikálních jevů obou typů raytracingu, tak rozdíly v jejich ...
    • Život mravenců - počítačová hra 

      Author: Šedivý Martin; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Sloup Jaroslav
      Cílem této diplomové práce je navrhnout vlastní herní engine pro realizaci počítačové hry ze světa mravenců. Důraz je kladen na návrh a implementaci datové struktury pro reprezentaci herního světa a na implementaci pohybu ...
    • Jazyk pro definici uživatelského rozhraní 

      Author: Hotovec Michal; Supervisor: Barák Tomáš; Opponent: Sporka Adam
      Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických uživatelských rozhraní. Soustředí se na tvorbu prostřednictvím deklarativních modelů, zejména pak na deklarativní jazyk QML. Zjištěné znalosti jsou využity při návrhu ...
    • Klasifikace pohybu na základě nasnímaných pohybových dat 

      Author: Strnad Václav; Supervisor: Berka Roman; Opponent: Sedláček David
      Prostudujte známé metodiky klasifikace pohybu a navrhněte vlastní způsob identifikace vybrané škály pohybů v sekvenci dat na vstupu. Při návrhu se inspirujte článkem, který je součástí zadání. Vlastní návrh ověřte implementací ...
    • Shlukovací algoritmy pro nečíselná data 

      Author: Jakeš Jan; Supervisor: Čepek Miroslav; Opponent: Buk Zdeněk
      Cílem této diplomové práce je implementace evaluačních metod shlukové analýzy dat pro software RapidMiner. V úvodu je čtenář seznámen s problematikou tykající se shlukové analýzy dat, včetně shlukovacích metod a metrik ...