Tvorba náčrtů virtuálních světů ve VR pro použití ve tvorbě interaktivních aplikací
Creating sketches of virtual worlds for interactive applications using VR
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ondřej Perný
Vedoucí práce
Slabý Ondřej
Oponent práce
Berka Roman
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakceObhájeno
2023-02-08Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá možnostmi tvorby náčrtů virtuálních světů pro interaktivní aplikace pomocí virtuální reality. Identifikuje klíčové vlastnosti, funkce, výhody a nevýhody rozhraní virtuální reality ve srovnání s standardním 2D rozhraním. Jádrem této práce je navržení ideální aplikace pro tento účel, založené na výzkumu a testování podobných existujících aplikací. Tento návrh je poté použit k vytvoření prototypu aplikace nazvané BlockoutVR. Prototyp byl vyvinut pomocí Unreal Engine 5 a slouží k otestování použitelnosti tohoto návrhu a jeho srovnání s desktopovými programy. Probírá se také možnost integrace aplikace do herních enginů pomocí pluginů. This thesis aims to research the potential of creating level blockout/sketching virtual worlds for interactive applications using virtual reality. It identifies key properties, features, advantages, and disadvantages of the virtual reality interface as compared to traditional 2D programs. The core of this work is the presented design of an ideal application for this purpose, based on research and tests of similar existing applications. The design is then used to develop a prototype application, called BlockoutVR, using Unreal Engine 5 to test the viability of this process and compare it to standard 2D interfaces. The possibility of integrating the application into game engines through plugins is discussed.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [396]