Emoční modul pro virtuálního hlasového asistenta
Emotional module for virtual voice assistant
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Marek Klement
Vedoucí práce
Talácko Rudolf
Oponent práce
Šebek Jiří
Studijní obor
Interakce člověka s počítačemStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá návrhem emočního modulu pro hlasové asistenty na řešení problémů v domácnosti. Tento emoční modul zajišťuje adaptaci konverzace na prožívané emoce uživatele. Součástí výzkumu je analýza dostupných prostředků pro detekci emocí a následně se věnuje možnostem hlasových asistentů. V první části je implementován prototyp virtuálního hlasového asistenta pro údržbu a opravu praček. Hlavní část práce se věnuje návrhu emočního modulu pro hlasového asistenta na základě User-Centered Designu. Modul má za úkol analyzovat emoce uživatele a na základě toho přizpůsobit konverzaci. Tento modul je následně v rámci experimentu otestován společně s prototypem hlasového asistenta pro opravu a údržbu pračky na skupině seniorních participantů. This work deals with the design of an emotional module for voice assistants to solve problems in the household. This emotional module ensures that the conversation is adapted to the user's emotions. Part of the research is the analysis of available tools for detecting emotions and then deals with the possibilities of voice assistants. The first part implements a prototype of a virtual voice assistant for maintenance and repair of washing machines. The main part of the work is devoted to the design of an emotional module for a voice assistant based on User-Centered Design. The module's task is to analyze the user's emotions and adjust the conversation accordingly. This module is then tested in an experiment together with a prototype voice assistant for repair and maintenance of the washing machine on a group of senior participants.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]