ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamické Difuzní Globální Osvětlení

Dynamic Diffuse Global Illumination

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Michal Hvězda
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Káčerik Martin
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Představujeme naši implementaci algoritmu pro výpočet globálního osvětlení v reálném čase založený na světelných polích z nedávno vydaného článku. Tato metoda využívá sledování paprsků pro aproximaci několika násobného odrazu světla ve virtuální scéně. Dále představujeme naši metodu, která využívá konceptů implementovaného algoritmu pro výpočet globálního okolního zastínění v reálném čase. Představujeme také námi navrhnuté rozšíření algoritmu jako kaskády světelných polí a selektivní aktualizace sond v závislosti na okolní geometrii. Nakonec, diskutujeme nad možnými dalšími rozšířeními jako adaptivní množství generových paprsků a umístění sond.
 
We present our implementation of a recent real-time global illumination method based on irradiance fields, which uses ray tracing to approximate multiple bounces of light transmission in a virtual scene. Then we present our method, which repurposes the global illumination algorithm to compute global ambient occlusion in real time. We also present our extensions to the algorithm, such as field cascades and geometry-aware probe culling. Lastly, we discuss possible further extensions, such as adaptive ray generation and probe placement.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101357
View/Open
PLNY_TEXT (978.1Kb)
PRILOHA (25.21Mb)
PRILOHA (39.02Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (37.47Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (44.82Mb)
POSUDEK (658.0Kb)
POSUDEK (210.3Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV