Zkvalitnění výuky předmětu PGR
Improvements of the PGR Course
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Štěpán Machovský
Supervisor
Hendrich Jakub
Opponent
Felkel Petr
Field of study
Počítačová grafikaStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tématem mé práce je výzkum stavu předmětu PGR (Počítačová grafika) na FEL ČVUT a následný návrh změn pro tento předmět. Cílem práce je zkvalitnění výuky předmětu PGR, který je hlavním předmětem bakalářského studia pro budoucí počítačové grafiky. Pro zkvalitnění této výuky je nutné vycházet ze zpětné vazby studentů. Těžištěm této práce je proto sběr zpětné vazby studentů a její následné zapracování do změn výuky. V práci je shrnut výzkum stavu předmětu zahrnující devět rozhovorů a následný kvantifikační dotazník. Na tento výzkum poté navazuji konkrétními změnami ve výuce předmětu PGR provedenými společně s garantem předmětu. Mezi ně například patří vytváření nových slidů na cvičení, zavedení párového programování, rozesílání motivačních emailů či implementace dvou nových cvičení. Pro hodnocení a ladění těchto změn jsem během semestru provedl výzkum dalšími šesti rozhovory a třemi kvantifikačními dotazníky. Na tento výzkum následně navazuji návrhem dalších kroků pro tento předmět, mezi něž patří například nutnost zavedení automatického hodnocení domácích úkolů v BRUTE. The topic of this thesis is research on the state of the PGR (Computer graphics) course at FEE CTU and subsequent changes proposals for this course. The work aims to improve the teaching of PGR, which is the main course of bachelor study for future computer graphics students. It is necessary to proceed from students' feedback to improve the teaching. Therefore, the focus of this work is to collect feedback from students and the following incorporation into changes in teaching. Based on the collected feedback, a research summarization consisting of the current course's state, nine interviews, and a subsequent quantification questionnaire is included. Research evaluation introduced specific changes in the teaching of PGR course, which are then consulted with the course's guarantor. Among those changes is, for example, the production of new slides for exercises, the introduction of pair-programming, sending motivational emails, or the implementation of two new exercises. Additional research consisting of six interviews and three quantification questionnaires was performed to evaluate and fine-tune these changes. Finally, a proposal for future improvements for this course, such as the need to introduce an automatic assessment of homework in BRUTE, is then discussed.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [393]