Zobrazují se záznamy 21-40 z 1262

    • Možnosti implementace opatření zvyšujících odolnost vůči GNSS rušení v letectví 

      Autor: Tomáš Stach; Vedoucí práce: Steiner Jakub; Oponent práce: Havlíček Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)
      Vývoj technologií zmírňujících dopady úmyslného GNSS rušení (jamming, spoofing, meaconing) je dynamické prostředí s rostoucím objemem nabízených produktů. S ohledem na novost těchto technologií je současná úroveň implementace ...
    • Optimalizace proudění vzduchu z větrné stěny pro testování UA pohonných jednotek 

      Autor: Jaroslav Malovaný; Vedoucí práce: Urban Daniel; Oponent práce: Pecho Pavol
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Předmětem této práce Optimalizace charakteristik proudění vzduchu od větrné stěny určené pro testování pohonných jednotek bezpilotních letadel je navrhnout a vytvořit laminarizační mřížku pro větrnou stěnu nacházející se ...
    • Vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilota 

      Autor: Kirils Nekrasovs; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Oniščenko Boris
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Lidské faktory velmi ovlivňují bezpečnost letu. Jedním z faktorů je únava pilota, zejména při nočních letech. Tato bakalářská práce zkoumá vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilotů. Letecký průmysl si ...
    • Výživové postupy pilotů dopravních letadel 

      Autor: Matěj Richter; Vedoucí práce: Kameník Milan; Oponent práce: Kot Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Tato bakalářská práce se zabývá problematikou stravování dopravních pilotů na středních tratích. Postupy stravování pilotů a nutnost poskytování adekvátních jídel v průběhu pracovní doby nejsou v kontextu leteckých předpisů ...
    • Metodika plánování paliva pro lety využívající udržitelná letecká paliva 

      Autor: Martin Schauer; Vedoucí práce: Polánecká Anna; Oponent práce: Hajzler Ota
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Práce má za úkol analyzovat vlastnosti současně nabízených a vyvíjených udržitelných paliv, a to především v oblasti jejich výhřevnosti a užitnosti namísto konvenčních paliv, a porovnat dostupná data o palivech s údaji ...
    • Návrh vertikální trajektorie příletových a odletových tratí na LKPR 

      Autor: Šimon Hrdlička; Vedoucí práce: Pilmannová Terézia; Oponent práce: Machula Půlpánová Kateřina
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      V moderním letovém provozu je pro všechny jeho složky záměrem zavádět a udržovat postupy zvyšující jeho efektivitu a zároveň tak snižovat negativní vliv letecké dopravy na životní prostředí. Jedním z opatření je implementace ...
    • Náchylnost k vizuální iluzi sklonu dráhy na simulátoru 

      Autor: Muhammet Ali Kiraz; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Oniščenko Boris
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)
      Lidské smysly jsou náchylné k chybám při vnímání reality. Následkem toho se vnímání a realita někdy liší a z tohoto rozdílu mezi objektivní realitou a vnímanou realitou vznikají iluze. Zrak je nejdominantnějším zdrojem ...
    • Coriolisova iluze a její vliv na piloty v různých fázích výcviku 

      Autor: Adam Výbošťok; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Freigang Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Coriolisova iluze je nebezpečnou vestibulární iluzí, která může mít fatální důsledky na letecký provoz. Práce zkoumá, jak tato iluze ovlivňuje rozdílné piloty s odlišnými leteckými zkušenostmi. Výzkumu se zúčastnilo celkem ...
    • Posouzení efektivnosti a udržitelnosti přestupů v letecké dopravě 

      Autor: Damir Kuchkarov; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Truong Quang Toan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Tato diplomová práce se zabývá posouzením efektivnosti a udržitelnosti přestupů v letecké dopravě se zaměřením na evropský letecký trh. V práci jsou zkoumány klíčové faktory ovlivňující rozhodování cestujících a operace ...
    • Délka spánkové inercie pro plánování spánkového režimu řídících letového provozu 

      Autor: Lucie Nekvapilová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Šála Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Tato diplomová práce se zabývá tematikou spánkové inercie v kontextu řízení letového provozu. V letectví je v současné době kladen důraz na problematiku únavy a její minimalizaci, nicméně spánková inercie zůstává opomíjená. ...
    • Zvyšování odolnosti vůči efektu somatogravické iluze 

      Autor: Jakub Charezinski; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Zibner Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Tato diplomová práce vznikla za účelem analýzy efektu somatogravické iluze u pilotů a zkoumání následné možnosti využití dezorientačního simulátoru ke zvýšení odolnosti vůči této iluzi. Cílem práce bylo identifikovat, jak ...
    • Modely postupné dekarbonizace sítě vybraných nákladních dopravců 

      Autor: Martin Zázvorka; Vedoucí práce: Vittek Peter; Oponent práce: Procházka Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Diplomová práce se zaměřuje na možnosti řešení dekarbonizace v nákladní letecké dopravě, ze kterých je aktuálně největší výzvou zavedení udržitelného leteckého paliva. Analýza proběhla v síti 3 pravidelných nákladních a 3 ...
    • Dopady GNSS rušení na provoz na LKPR 

      Autor: Marek Chaloupecký; Vedoucí práce: Steiner Jakub; Oponent práce: Topková Tereza
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      GNSS rušení je v okolí Letiště Václava Havla v Praze detekováno téměř každý den, ale jeho dopad na letecký provoz nebyl doposud dopodrobna zmapován. V případě ovlivnění palubní avioniky GNSS rušením, může dojít ke ztrátě ...
    • Systémová bezpečnostní analýza evakuačních strategií pro PRM 

      Autor: David Šimek; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Hajda Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)
      V případě nouzové situace na letišti je klíčové, aby nouzové a evakuační procesy nejenže splňovaly přijatelnou úroveň bezpečnosti, ale také aby byly konzistentně aplikovány s ohledem na všechny skupiny cestujících. Cílem ...
    • Zjišťování geografické distribuce laserových útoků na letadla 

      Autor: Augustina Raszyková; Vedoucí práce: Polánecká Anna; Oponent práce: Baláž Teodor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Hlavním cílem této práce je návrh metodiky pro zjišťování distribuce laserových útoků na letadla. Práce byla zpracovávána na základě hlášeních o laserových útocích, která byla uložena v databázi ÚZPLN. V této práci byla ...
    • Hodnocení vlivu letištní infrastruktury na bezpečnost provozu na letišti Benešov 

      Autor: Marek Veselý; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Šedivá Kafková Markéta
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)
      Tato diplomová práce se zabývá letištní infrastrukturou na letišti Benešov. Konkrétně vizuálními navigačními prostředky a jejich vlivem na bezpečnost letového provozu. Cílem práce bylo ohodnotit současnou letištní ...
    • Využití ADS-B ke zpřesnění výpočtů emisí letadel na letištích 

      Autor: Bo Stloukal; Vedoucí práce: Hospodka Jakub; Oponent práce: Topková Tereza
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)
      V současné době je často používaným nástrojem pro výpočet emisí letištních pohybů tzv. referenční emisní cyklus přistání a vzletu (LTO cyklus), který byl původně definovaný ICAO pro účely emisní certifikace letadlových ...
    • Simulační platforma pro hodnocení propustnosti dráhového systému na LKPR 

      Autor: Milan Badal; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Špák Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-13)
      Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit propustnost dráhového systému na Letišti Václava Havla Praha. Pro naplnění tohoto cíle byla provedena analýza současného stavu dráhového systému na tomto letišti v Praze a ...
    • Modul pro simulaci dynamického řízení odbavovací plochy SEVER 

      Autor: Štěpán Studnička; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Líkař Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Komplexnost letištní infrastruktury často představuje významnou překážku pro hodnocení dopadů různých provozních nebo infrastrukturálních změn. Analytika v reálných provozních podmínkách je prakticky neproveditelná nebo ...
    • Návrh nového centralizovaného stanoviště bezpečnostní kontroly pro LKPR 

      Autor: Roman Marhold; Vedoucí práce: Popek Lukáš; Oponent práce: Koláč Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      V posledních letech se přístupy k návrhům stanovišť bezpečnostní kontroly na letištích značně mění v souvislosti s novými technologiemi, mezi které patří systémy detekce výbušnin pro kabinová zavazadla a bezpečnostní ...