Stavba bezpilotního letounu se systémem FPV
Construction of UA with Fixed Wing and FPV System
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Kafka
Vedoucí práce
Kušmírek Stanislav
Oponent práce
Dianovský Robert
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V dnešní době roste zájem o bezpilotní letouny nejen pro komerční a vojenské účely, ale také pro sportovní a rekreační aktivity. Tato práce je motivována potřebou srozumitelně popsat a zdokumentovat postup návrhu a stavby takového letounu. Hlavním problémem, který tato práce řeší, je složitost stavby sportovního letounu, která vyžaduje rozsáhlé znalosti v oblasti technologií a aerodynamiky. Bez dostatečných podkladů a praktických informací je pro mnoho nadšenců náročné navrhnout a postavit funkční letoun s dobrými letovými vlastnostmi. Přístup k problému zahrnuje návrh konstrukce, výrobu prototypu a testování jeho funkčnosti. Dále byla provedena analýza nákladů na výrobu při malé sériové výrobě. Výsledkem práce je vytvoření funkčního prototypu sportovního bezpilotního letounu s přenosem obrazu v reálném čase. Závěry ukazují, že pečlivá volba technologií a materiálů může významně ovlivnit nejen náročnost technologických procesů, ale i letové vlastnosti. Postavený sportovní bezpilotní letoun podle předlohy L-29 Delfín vykazuje velmi dobré letové vlastnosti, což jej činí vhodným pro začínající piloty pro dmychadlový pohon. Práce může sloužit jako praktický průvodce pro další vývojáře a nadšence v oblasti bezpilotních letadel. Nowadays, there is a growing interest in unmanned aerial vehicles (UAVs) not only for commercial and military purposes but also for sports and recreational activities. This work is motivated by the need to clearly describe and document the process of designing and building such an aircraft. The main problem addressed by this work is the complexity of constructing a sports UAV, which requires extensive knowledge in the fields of technology and aerodynamics. Without sufficient background and practical information, it is challenging for many enthusiasts to design and build a functional aircraft with good flight characteristics. The approach to the problem includes the design of the structure, prototype manufacturing, and functionality testing. Additionally, an analysis of production costs for small-scale manufacturing was conducted. The outcome of this work is the creation of a functional prototype of a sports UAV with real-time image transmission. This work provides useful insight into the issues of designing and building a sports UAV. The conclusions show that careful selection of technologies and materials can significantly influence not only the complexity of technological processes but also the flight characteristics. The constructed sports UAV, based on the design of the L-29 Delfín, exhibits very good flight characteristics, making it suitable for beginner pilots with EDF propulsion. This work can serve as a practical guide for other developers and enthusiasts in the field of UAVs.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [749]