Porovnání metod pro stanovení kapacity vzdušného prostoru
Comparison of Methods for Determining Airspace Capacity
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Lenka Votoupalová
Vedoucí práce
Pilmannová Terézia
Oponent práce
Kmeťová Romana
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předložená diplomová práce se zabývá experimentálním měřením na simulátoru řízení letového provozu na Katedře letecké dopravy ČVUT Praha. Toto měření je zaměřeno na porovnání tří metod pro stanovení sektorové kapacity vzdušného prostoru přibližovací služby řízení letového provozu v závislosti na pracovní zátěži. Bylo provedeno pět simulačních cvičení s pěti subjekty na pozici řídících. Na základě tří vybraných metod byly tyto simulace vyhodnoceny v souvislosti s kapacitou vzdušného prostoru. Byl navržen generický model, který byl spolu s výsledky oddiskutován. The presented diploma thesis deals with experimental measurements on an air traffic control simulator at the Department of Air Transport, Czech Technical University Prague. This measurement is aimed at comparing three methods for determining the airspace sector capacity of the approach air traffic control service depending on the workload. Five simulation exercises were carried out with five subjects in the position of air traffic controller. Based on the three selected methods, these simulations were related to the airspace capacity. A generic model was proposed and discussed together with the results.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [562]