Posouzení environmentálně ekonomických aspektů uhlíkové neutrality letišť
Assessing the Environmental Economic Aspects of Airport Carbon Neutrality
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Vrbka
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Jungmann Aleš
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Závazky k rychlému snížení emisí CO2 v letectví se stávají čím dál tím důležitějšími a vedou k intenzivnějšímu úsilí o dosažení cílů dekarbonizace. Nízkoemisní transformace letišť představuje klíčový krok v řetězci snižování uhlíkové stopy v celém leteckém odvětví. Předmětem této bakalářské práce je analýza dekarbonizačních projektů, plánů a strategií tří evropských letišť Letiště Václava Havla v Praze, Letiště Vídeň a Letiště Ženeva z pohledu energetických a emisních bilancí. Pro pochopení hlubších souvislostí v rámci dekarbonizace jednotlivých letišť byla vytvořena metodika, která pracuje s dostupnými daty o spotřebě energie, emisních a konverzních faktorech, a prováděných opatřeních zaměřených na redukci spotřeby a emisí na těchto letištích. Výsledkem práce je identifikace dekarbonizačních projektů a opatření s největším vlivem na úsporu emisí a pochopení vazeb mezi redukcí emisí a spotřebou energie. Commitments to rapid reductions in CO2 emissions in aviation are gaining momentum, prompting intensified efforts to achieve the outlined decarbonization goals. Low-emission transformation of airports represents a key step in the chain of reducing the carbon footprint across the aviation sector. This bachelors thesis analyzes decarbonization projects, plans, and strategies at three European airports Václav Havel Airport Prague, Vienna International Airport, and Geneva Airport from the perspective of energy and emission balances. To understand the deeper connections within the decarbonization of these airports, a methodology was developed that utilizes available data on energy consumption, emission and conversion factors, and implemented measures aimed at reducing consumption and emissions at these airports. The outcome of the thesis is the identification of decarbonization projects and measures with the greatest impact on emission savings and an understanding of the relationships between emission reduction and energy consumption.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [715]