Model letištních světelných systémů na Letišti Praha
Model of an Airport Lighting System at Prague Airport
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
David Roztočil
Vedoucí práce
Had Petr
Oponent práce
Vedral Lukáš
Studijní obor
Technologie údržby letadelStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním cílem práce je vytvořit v rámci existujícího modelu Letiště Praha nový světelný systém, který bude možné využít při výuce předmětů vyučovaných Katedrou letecké dopravy. Teoretická část práce se zabývá letištními světelnými systémy obecně a jejich využitím na Letišti Praha. Rozebírá existující typy skupin návěstidel a jejich funkci. Dále je rozebrána jejich fyzická podoba, napájení a zapojení. Jsou zmíněny předpisy vztahující se k letectví, letištím a vizuálním navigačním prostředkům. Další, praktická část práce se zaměřuje na proces fyzické realizace komplexního modelu letištních světelných systémů v rámci modelu. Byli vytvořeny modely návěstidel a systém jejich řízení. Současně bylo potřeba navrhnout a implementovat program pro ovládání systému. V rámci této části jsou definovány provozní stavy systému, rozebrána zvažovaná řešení a popsány detaily zvoleného řešení. Jsou popsány limitace jednotlivých zvolených řešení. The main objective of this bachelors thesis is to create a new lighting system within the existing model of Prague Airport, which can be used in the teaching of subjects taught by the Department of Air Transport. The theoretical part of the work deals with airport lighting systems in general and their use at Prague Airport. It discusses the existing types of signal light groups and their functions. Furthermore, their physical appearance, power supply, and connection are analysed. Regulations related to aviation, airports, and visual navigation aids are mentioned. The practical part of the work focuses on the process of physically implementing a comprehensive model of airport lighting systems within the model. Models of signal lights and their control system were created. At the same time, it was necessary to design and implement a program to control the system. This section defines the operational states of the system, discusses the considered solutions, and describes the details of the chosen solution. The limitations of the individual chosen solutions are described.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [715]