ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Management and Economics
  • Bachelor Theses - 12138
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Management and Economics
  • Bachelor Theses - 12138
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Faktory určující volbu mezinárodní marketingové strategie ve farmaceutickém průmyslu na příkladu společnosti Bayer AG

Factors determining the choice of international marketing strategy in the pharmaceutical industry on the example of Bayer AG

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Anastasiia Shkliaeva
Supervisor
Uličná Štěpánka
Opponent
Kačín Radovan
Field of study
Technologie, materiály a ekonomika strojírenství
Study program
Výroba a ekonomika ve strojírenství
Institutions assigning rank
ústav řízení a ekonomiky podniku



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem dané práce je identifikace faktorů ovlivňujících stanovení mezinárodní marketingové strategie farmaceutické společnosti Bayer AG. Práce se skládá ze tří kapitol. První kapitola je věnována teoretickému popisu mezinárodní marketingové strategie, jejím základům a klasifikaci. Druhá kapitola popisuje specifika farmaceutického průmyslu. Třetí kapitola pojednává o činnosti mezinárodního farmaceutického holdingu Bayer AG a identifikuje faktory, které určují výběr mezinárodní marketingové strategie ve farmaceutickém průmyslu a naznačují strategii používanou společností Bayer AG.
 
The aim of this work is to identify the factors determining the choice of the international marketing strategy in the pharmaceutical industry on the example of Bayer AG. The work consists of three chapters. The first chapter is devoted to a theoretical description of the international marketing strategy, its basics and classification. The second chapter describes the specifics of the pharmaceutical industry. The third chapter discusses the activities of the international pharmaceutical holding Bayer AG and identifies the factors that determine the choice of international marketing strategy in the pharmaceutical industry and indicate the strategy used by Bayer AG.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/96968
View/Open
PLNY_TEXT (520.5Kb)
POSUDEK (390.6Kb)
POSUDEK (206.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12138 [180]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Marketingový plán penzionu Rauschberghof 

    Author: Uhrová Eva; Supervisor: Cupal Libor; Opponent: Toth Daniel
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhy opatření pro zdokonalení marketingové strategie rodinného pensionu Rauschberghof. Cílem práce bylo vytvořit návrh na marketingový plán. Tento návrh se specializuje zejména na taková ...
  • Personální management 

    Author: Lejčarová Pavla; Supervisor: Holá Hana; Opponent: Jílková Petra
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-04)
    Cílem této bakalářské práce je posoudit současný stav personálního marketingu ve společnosti ABC, s.r.o. a navrhnout konkrétní řešení na zlepšení. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům této problematiky, ...
  • Analýza marketingového působení Raiffeisenbank, a.s. 

    Author: Daxner Petr; Supervisor: Žáček Vladimír; Opponent: Rejf Libor
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-31)
    Bakalářská práce se zabývá problematikou bankovního marketingu. Popisuje tvorbu marketingového mixu banky, analýzu pozice podniku na trhu a marketingového působení na klienty. Cílem práce je učinit návrhy a doporučení, ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV