Prohlížení ústav letecké dopravy dle autora "Hanáková Lenka"
-
Délka spánkové inercie pro plánování spánkového režimu řídících letového provozu
Autor: Lucie Nekvapilová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Šála Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)Tato diplomová práce se zabývá tematikou spánkové inercie v kontextu řízení letového provozu. V letectví je v současné době kladen důraz na problematiku únavy a její minimalizaci, nicméně spánková inercie zůstává opomíjená. ... -
Fyzický dopad na práci pilota z pohledu nedostatku pohybu během výkonu služby
Autor: Bejček Miroslav; Vedoucí práce: Absolon Stanislav; Oponent práce: Hanáková Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-13)Předmětem bakalářské práce "Fyzický dopad na práci pilota z pohledu nedostatku pohybu během výkonu služby" je zjistit zdravotní stav a obtíže dopravních pilotů českých leteckých společností na základě dotazníku. Podle ... -
Hodnocení fyziologických parametrů jako ukazatelů únavy pilota
Autor: Kráčmar Vojtěch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Hanák Peter
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-13)Lidský činitel se významně podílí na bezpečnosti v mnohých odvětvích lidské činnosti. Jedním z těchto odvětví je doprava, zvláště pak ta letecká. Za poslední roky statistiky uvádějí lidský faktor jako významný činitel v ... -
Hodnocení reakčního času jako ukazatele únavy pilota
Autor: Kolman Petr; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Hanák Peter
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-12)Předmětem této bakalářské práce je výzkum vlivu únavy reakční doby u člena posádky. Reakční čas je jeden z důležitých prvků, který ovlivňuje rozhodování v povolaní pilota. Při prodloužení reakčního času může dojít k chybám, ... -
Hodnocení regulace srdeční činnosti autonomním nervovým systémem při hypoxii
Autor: Vojtěch Škvařil; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Valenta Viktor
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)Cílem této diplomové práce je vyhodnotit reakci organismu na zátěžový stav, který nastává u pilotů během hypoxie. Za tímto účelem byl navržen a proveden experiment, během kterého bylo 11 subjektů během letu na simulátoru ... -
Hypoxický stav u pilotů po prodělaném onemocnění COVID-19
Autor: Klára Snížková; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumbauer Oldřich
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)Tato práce se zaobírá porovnáním hypoxického stavu u populace, která neprodělala onemocnění Covid-19 a subjektů, kteří toto onemocnění prodělaly. Předmětem výzkumu byl hypoxický stav, který byl u sledovaných subjektů ... -
Indikátory stability jako ovlivňující faktor pilotáže při hypoxickém stavu
Autor: Jan Weiss; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Ligurský Radek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)Hypoxie je stav, do kterého se pilot letounu může za různých okolností dostat, a na každého působí v různé míře jinak, její efekty v pilotní kabině tak není snadné přesně popsat a spolehlivě určit jejich původ. Cílem této ... -
Lidský faktor a jeho vliv na bezpečnost letecké dopravy
Autor: Mikeš Daniel; Vedoucí práce: Mrázek Petr; Oponent práce: Hanáková Lenka
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-01-17)Cílem bakalářské práce věnující se vlivu lidského činitele a jeho dopadů na bezpečnost obchodní letecké dopravy není předkládání konkrétních řešení, ale především snaha o zhodnocení úspěšnosti zavádění systémových změn v ... -
Metody hodnocení únavy u pilotů
Autor: Marina Zhuzhgova; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumbauer Oldřich
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-14)S rychlým rozvojem letectví se stává únava pilotů, která je jedním z klíčových parametrů bezpečnosti letectví, žhavým problémem. Hodně leteckých společností se snaží implementovat strategie zmírnění únavy, ale jen málo ... -
Metody kvantifikace stresu u pilotů
Autor: Sophia Schmusch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Stuchlíková Kateřina
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-14)Cieľom tejto bakalárskej práce je objasniť čitateľovi, aký vplyv má stres na leteckú dopravu a akými spôsobmi je možné ho detekovať. Prvá kapitola sa zaoberá celkovou problematikou stresu a spôsobom, akým stres vzniká. ... -
Metody kvantifikace stresu u pilotů
Autor: Sophia Schmusch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Kunčíková Kateřina
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-11)Cieľom záverečnej práce je objasniť ako vplýva stres na leteckú dopravu, konkrétne u pilotov, akým spôsobom na nich vplýva a ako je možné ho identifikovať. Prvá kapitola sa zaoberá celkovou problematikou stresu a spôsobom ... -
Optimalizace algoritmů pro rekurentní kvantifikační analýzu
Autor: Timotej Gavura; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Schlenker Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-11)Dostupné aplikácie na výpočet rekurentnej kvantifikačnej analýzy sú limitované dĺžkou signálu, ktoré sú schopné spracovať, neponúkajú možnosť dynamického prahovania a vykreslenia rekurentných grafov. Ukladajú si všetky ... -
Porovnání subjektivního a objektivního hodnocení únavy pilotů
Autor: Lukáš Herman; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Kunčíková Kateřina
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-05)Cílem této práce je porovnat subjektivní a objektivní hodnocení únavy pilotů. V teoretické části jsou ze subjektivních metod do detailu popsány různé typy dotazníků a jejich vhodné použití. Pro objektivní hodnocení únavy ... -
Rozpoznání hypoxie na základě subjektivního hodnocení
Autor: Daniel Hodík; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Platzer Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-04)Současný stav oblasti rozpoznání hypoxie není dostatečně rozsáhlý ve sféře civilního letectví, a proto tato práce zkoumá efekty hypoxie na subjektivní hodnocení, subjektivní vnímání a identifikaci hypoxického stavu a ... -
Topografické mapování elektrické aktivity mozku u řídících letového provozu
Autor: Aneta Skuhrová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Oniščenko Boris
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-10)Práce řídících letového provozu se obecně řadí mezi ty nejstresovější, proto je důležité se jimi, převážně kvůli bezpečnosti, zabývat, aby se předešlo selhání z hlediska lidského faktoru. Mezi nejčastěji používané metody ... -
Vliv glykemie na reakční čas pilota
Autor: Stanislav Kazmiruk; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Matowicki Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-29)Bezpečnost a efektivita leteckých operací jsou klíčové pro letecký průmysl, a piloti musí být ve vrcholné fyzické a mentální kondici, aby byli schopni vykonávat své povinnosti efektivně. Vliv stravování na kognitivní funkce ... -
Vliv hluku na přesnost pilotáže
Autor: Tomáš Hofírek; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Zibner Lukáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-30)Tato práce se zaměřuje na výzkum vlivu hluku v kokpitu dopravního letadla na výkonnost posádky. Experiment byl navržen tak, aby napravil limitace z předešlých studií a byl založen na reálných podmínkách. Bylo zjištěno, že ... -
Vliv hluku na reakční čas pilota
Autor: Martin Ungr; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Freigang Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-31)Vliv hluku na výkonnost pilota je v rámci letecké medicíny diskutovaným tématem. V rámci pilotovy výkonnosti se však reakčnímu času nedostává zasloužené pozornosti a zpravidla je brán pouze jako jeden z parametrů celkové ... -
Vliv intonace a výslovnosti na porozumění v radiokomunikaci
Autor: Aneta Skuhrová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumper Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-14)V letectví patří komunikace mezi řídícími letového provozu a piloty ke klíčovým aspektům ovlivňujícím bezpečnost a plynulost letu a jakákoliv chyba může vyústit v závažný problém. Z toho důvodu každá osoba zapojená do ... -
Vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilota
Autor: Kirils Nekrasovs; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Oniščenko Boris
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-08-28)Lidské faktory velmi ovlivňují bezpečnost letu. Jedním z faktorů je únava pilota, zejména při nočních letech. Tato bakalářská práce zkoumá vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilotů. Letecký průmysl si ...