• Délka spánkové inercie pro plánování spánkového režimu řídících letového provozu 

      Autor: Lucie Nekvapilová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Šála Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-14)
      Tato diplomová práce se zabývá tematikou spánkové inercie v kontextu řízení letového provozu. V letectví je v současné době kladen důraz na problematiku únavy a její minimalizaci, nicméně spánková inercie zůstává opomíjená. ...
    • Fyzický dopad na práci pilota z pohledu nedostatku pohybu během výkonu služby 

      Autor: Bejček Miroslav; Vedoucí práce: Absolon Stanislav; Oponent práce: Hanáková Lenka
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-13)
      Předmětem bakalářské práce "Fyzický dopad na práci pilota z pohledu nedostatku pohybu během výkonu služby" je zjistit zdravotní stav a obtíže dopravních pilotů českých leteckých společností na základě dotazníku. Podle ...
    • Hodnocení fyziologických parametrů jako ukazatelů únavy pilota 

      Autor: Kráčmar Vojtěch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Hanák Peter
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-13)
      Lidský činitel se významně podílí na bezpečnosti v mnohých odvětvích lidské činnosti. Jedním z těchto odvětví je doprava, zvláště pak ta letecká. Za poslední roky statistiky uvádějí lidský faktor jako významný činitel v ...
    • Hodnocení reakčního času jako ukazatele únavy pilota 

      Autor: Kolman Petr; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Hanák Peter
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-09-12)
      Předmětem této bakalářské práce je výzkum vlivu únavy reakční doby u člena posádky. Reakční čas je jeden z důležitých prvků, který ovlivňuje rozhodování v povolaní pilota. Při prodloužení reakčního času může dojít k chybám, ...
    • Hodnocení regulace srdeční činnosti autonomním nervovým systémem při hypoxii 

      Autor: Vojtěch Škvařil; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Valenta Viktor
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Cílem této diplomové práce je vyhodnotit reakci organismu na zátěžový stav, který nastává u pilotů během hypoxie. Za tímto účelem byl navržen a proveden experiment, během kterého bylo 11 subjektů během letu na simulátoru ...
    • Hypoxický stav u pilotů po prodělaném onemocnění COVID-19 

      Autor: Klára Snížková; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumbauer Oldřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Tato práce se zaobírá porovnáním hypoxického stavu u populace, která neprodělala onemocnění Covid-19 a subjektů, kteří toto onemocnění prodělaly. Předmětem výzkumu byl hypoxický stav, který byl u sledovaných subjektů ...
    • Indikátory stability jako ovlivňující faktor pilotáže při hypoxickém stavu 

      Autor: Jan Weiss; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Ligurský Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Hypoxie je stav, do kterého se pilot letounu může za různých okolností dostat, a na každého působí v různé míře jinak, její efekty v pilotní kabině tak není snadné přesně popsat a spolehlivě určit jejich původ. Cílem této ...
    • Lidský faktor a jeho vliv na bezpečnost letecké dopravy 

      Autor: Mikeš Daniel; Vedoucí práce: Mrázek Petr; Oponent práce: Hanáková Lenka
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-01-17)
      Cílem bakalářské práce věnující se vlivu lidského činitele a jeho dopadů na bezpečnost obchodní letecké dopravy není předkládání konkrétních řešení, ale především snaha o zhodnocení úspěšnosti zavádění systémových změn v ...
    • Metody hodnocení únavy u pilotů 

      Autor: Marina Zhuzhgova; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumbauer Oldřich
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-14)
      S rychlým rozvojem letectví se stává únava pilotů, která je jedním z klíčových parametrů bezpečnosti letectví, žhavým problémem. Hodně leteckých společností se snaží implementovat strategie zmírnění únavy, ale jen málo ...
    • Metody kvantifikace stresu u pilotů 

      Autor: Sophia Schmusch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Stuchlíková Kateřina
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-01-14)
      Cieľom tejto bakalárskej práce je objasniť čitateľovi, aký vplyv má stres na leteckú dopravu a akými spôsobmi je možné ho detekovať. Prvá kapitola sa zaoberá celkovou problematikou stresu a spôsobom, akým stres vzniká. ...
    • Metody kvantifikace stresu u pilotů 

      Autor: Sophia Schmusch; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Kunčíková Kateřina
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-11)
      Cieľom záverečnej práce je objasniť ako vplýva stres na leteckú dopravu, konkrétne u pilotov, akým spôsobom na nich vplýva a ako je možné ho identifikovať. Prvá kapitola sa zaoberá celkovou problematikou stresu a spôsobom ...
    • Optimalizace algoritmů pro rekurentní kvantifikační analýzu 

      Autor: Timotej Gavura; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Schlenker Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-11)
      Dostupné aplikácie na výpočet rekurentnej kvantifikačnej analýzy sú limitované dĺžkou signálu, ktoré sú schopné spracovať, neponúkajú možnosť dynamického prahovania a vykreslenia rekurentných grafov. Ukladajú si všetky ...
    • Porovnání subjektivního a objektivního hodnocení únavy pilotů 

      Autor: Lukáš Herman; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Kunčíková Kateřina
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-05)
      Cílem této práce je porovnat subjektivní a objektivní hodnocení únavy pilotů. V teoretické části jsou ze subjektivních metod do detailu popsány různé typy dotazníků a jejich vhodné použití. Pro objektivní hodnocení únavy ...
    • Rozpoznání hypoxie na základě subjektivního hodnocení 

      Autor: Daniel Hodík; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Platzer Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-04)
      Současný stav oblasti rozpoznání hypoxie není dostatečně rozsáhlý ve sféře civilního letectví, a proto tato práce zkoumá efekty hypoxie na subjektivní hodnocení, subjektivní vnímání a identifikaci hypoxického stavu a ...
    • Topografické mapování elektrické aktivity mozku u řídících letového provozu 

      Autor: Aneta Skuhrová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Oniščenko Boris
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-10)
      Práce řídících letového provozu se obecně řadí mezi ty nejstresovější, proto je důležité se jimi, převážně kvůli bezpečnosti, zabývat, aby se předešlo selhání z hlediska lidského faktoru. Mezi nejčastěji používané metody ...
    • Vliv hluku na přesnost pilotáže 

      Autor: Tomáš Hofírek; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Zibner Lukáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-30)
      Tato práce se zaměřuje na výzkum vlivu hluku v kokpitu dopravního letadla na výkonnost posádky. Experiment byl navržen tak, aby napravil limitace z předešlých studií a byl založen na reálných podmínkách. Bylo zjištěno, že ...
    • Vliv hluku na reakční čas pilota 

      Autor: Martin Ungr; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Freigang Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-31)
      Vliv hluku na výkonnost pilota je v rámci letecké medicíny diskutovaným tématem. V rámci pilotovy výkonnosti se však reakčnímu času nedostává zasloužené pozornosti a zpravidla je brán pouze jako jeden z parametrů celkové ...
    • Vliv intonace a výslovnosti na porozumění v radiokomunikaci 

      Autor: Aneta Skuhrová; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Štumper Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-14)
      V letectví patří komunikace mezi řídícími letového provozu a piloty ke klíčovým aspektům ovlivňujícím bezpečnost a plynulost letu a jakákoliv chyba může vyústit v závažný problém. Z toho důvodu každá osoba zapojená do ...
    • Vliv řízeného odpočinku na výkonnost pilota 

      Autor: Marek Moštěk; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Kubáč Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-12)
      Únava je jeden z hlavních faktorů negativně ovlivňující lidskou výkonnost ve všech pracovních odvětvích. V leteckém prostředí můžeme zmírnit projevy únavy využitím metody řízeného odpočinku. Cílem bakalářské práce je ...
    • Vliv únavy na pohybovou aktivitu pilotů 

      Autor: Klára Snížková; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Drbohlavová Lucie
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-04)
      Tato práce se zabývá vlivem únavy na pohyblivost pilota během zátěžových simulovaných letů. V první části se nachází analýza současných metod snímání lidského pohybu a zkoumání vlivu únavy na pohyb. Ve druhé části jsou ...