ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilota

Influence of Controlled Rest on the Psychophysiological State of the Pilot

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Kirils Nekrasovs
Vedoucí práce
Hanáková Lenka
Oponent práce
Oniščenko Boris
Studijní program
Profesionální pilot
Instituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravy



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Lidské faktory velmi ovlivňují bezpečnost letu. Jedním z faktorů je únava pilota, zejména při nočních letech. Tato bakalářská práce zkoumá vliv řízeného odpočinku na psychofyziologický stav pilotů. Letecký průmysl si uvědomuje důležitost zmírnění rizik spojených s únavou pilotů, protože únava může významně ovlivnit výkonnost, bdělost a celkovou bezpečnost. Řízený odpočinek, který se vztahuje k plánovaným obdobím odpočinku během letů, byl zaveden jako strategie řízení únavy pilotů. Cílem mé práce je ukázat vliv krátkého odpočinku na psychofyziologický stav pilota. Experiment byl proveden za účasti 10 studentů pilotů. Každý účastník absolvoval dva lety na simulátoru, které trvaly 3 hodiny. Jeden z letů zahrnoval nepřetržitý let, druhý zahrnoval řízený odpočinek. Sběr dat probíhal pomocí elektrokardiografie, která byla po celý let napojena na pilota. Výsledky této práce naznačují, že řízený odpočinek během letu může vést k určitému zlepšení psychofyziologického stavu pilotů. Výsledky jsou však předběžné a k potvrzení těchto trendů a úplnému pochopení důsledků odpočinku během letů jsou nutné další údaje a další výzkum.
 
Human factors greatly affect flight safety. One factor is pilot fatigue, especially during night flights. This bachelor thesis investigates the effect of controlled rest on the psychophysiological state of pilots. The aviation industry recognizes the importance of mitigating the risks associated with pilot fatigue, as fatigue can significantly affect performance, alertness, and overall safety. Controlled rest, which refers to scheduled periods of rest during flights, has been introduced as a strategy to manage pilot fatigue. The aim of this work is to show the effect of short rest periods on the psychophysiological state of the pilot. The experiment was conducted with the participation of 10 student pilots. Each participant completed two flights in a simulator that lasted 3 hours. One of the flights involved continuous flight, while the other included a short rest. Data collection was performed using an electrocardiograph that was connected to the pilot throughout the flight. The results of this work suggest that controlled rest during flight may lead to some improvement in the pilots' psychophysiological state. However, the results are preliminary, and further data and research are needed to confirm these trends and to fully understand the implications of rest during flights.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/117170
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (1.578Mb)
POSUDEK (2.252Mb)
POSUDEK (2.315Mb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 16121 [715]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV