ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta dopravní
  • ústav letecké dopravy
  • Bakalářské práce - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metody kvantifikace stresu u pilotů

Methods of Stress Quantification in Pilots

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Sophia Schmusch
Supervisor
Hanáková Lenka
Opponent
Kunčíková Kateřina
Field of study
Letecká doprava
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cieľom záverečnej práce je objasniť ako vplýva stres na leteckú dopravu, konkrétne u pilotov, akým spôsobom na nich vplýva a ako je možné ho identifikovať. Prvá kapitola sa zaoberá celkovou problematikou stresu a spôsobom akým stres vzniká. Druhá kapitola sa venuje akým spôsobom stres ovplyvňuje naše rozhodnutia a aké môže mať stres fatálne následky, preto je dôležité jeho správna identifikácia. Tretia kapitola sa zaoberá rôznymi metódami, ktoré sa používajú práve na identifikovanie stresových hodnôt pomocou srdcovej variability a rôznych štatistických metód. V štvrtej a zároveň poslednej kapitole sa dopracujeme ku výsledku a konkrétnym parametrom, ktoré sme pomocou meta-analýzy vyhodnotili ako najpresnejšie indikátory stresu.
 
The aim of this bachelor thesis is to clarify how stress affects air traffic. More specifically it studies the stress effects on pilots. The first chapter deals with the overall issue of stress and the different ways in which stress arises. The second chapter deals with how stress affects ones decisions and what the consequences can be. The third chapter looks into various methods that are used to identify stress, using cardiac variability and various statistical methods. In the fourth and last chapter, the results and specific parameters are analysed and evaluated using meta-analysis, in order to determine what the best way to measure stress is.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/90646
View/Open
PLNY_TEXT (1.340Mb)
POSUDEK (75.83Kb)
POSUDEK (3.893Mb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [496]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV