Vliv hluku na přesnost pilotáže
Influence of Noise on Piloting Precision
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Hofírek
Vedoucí práce
Hanáková Lenka
Oponent práce
Zibner Lukáš
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zaměřuje na výzkum vlivu hluku v kokpitu dopravního letadla na výkonnost posádky. Experiment byl navržen tak, aby napravil limitace z předešlých studií a byl založen na reálných podmínkách. Bylo zjištěno, že určité hladiny akustického tlaku mohou negativně ovlivnit výkonnost posádky, zejména při hlasitosti 70 dB(A). Dále práce ukázala nevhodnost sluchátek s aktivním tlumením pro krátké lety (do 30 minut). Ačkoliv byl počet subjektů výzkumu limitován, tato práce překonala většinu předešlých prací v počtu subjektů, a poskytla tak důležité poznatky pro leteckou bezpečnost. Budoucí výzkum by měl zohlednit lety delší než 30 minut a větší množství subjektů. This thesis focuses on the impact of cockpit noise on crew performance in commercial aircraft. The experiment was designed to address shortcomings in previous studies and was based on real-world conditions. It was found that certain noise acustic preassure levels can negatively affect crew performance, especially at 70 dB(A). Furthermore, the study revealed the inappropriateness of active noise-cancelling headphones for short flights (up to 30 minutes). Although the number of subjects was limited, this study surpassed most previous research in subject count, offering crucial insights for aviation safety. Future research should consider flights longer than 30 minutes and a larger subject pool.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]