Vliv hluku na reakční čas pilota
Influence of Noise on Pilot Reaction Time
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Ungr
Vedoucí práce
Hanáková Lenka
Oponent práce
Freigang Michal
Studijní obor
Profesionální pilotStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Vliv hluku na výkonnost pilota je v rámci letecké medicíny diskutovaným tématem. V rámci pilotovy výkonnosti se však reakčnímu času nedostává zasloužené pozornosti a zpravidla je brán pouze jako jeden z parametrů celkové výkonnosti pilota. Jelikož se v pilotní praxi velmi často setkáváme s odkládáním pilotních headsetů v rámci letu a s ohledem na skutečnost, že současný výzkum je v této oblasti značně limitován, zdá se vhodné se problematice vlivu hluku na reakční čas pilota věnovat. Cílem práce tedy je odhalit vliv hluku na reakční čas pilota. Pro tyto účely byl sestaven experiment, jehož se zúčastnilo 20 mladých pilotů – studentů, pocházejících ze stejné věkové skupiny s převážně stejnými nálety a zkušenostmi. Během tří simulovaných letů s délkou 30 minut byly subjekty podrobeny sérii tří letů pod různou hlukovou zátěží (55, 92 a 70 dB(A)). Hodnoty hladin intenzity zvuku vycházely z měření provedeného v kokpitu letounu B737-700 v průběhu standardního obchodního letu z Prahy do španělské Malagy. Na základě výsledků lze konstatovat, že nebyl nalezen statisticky významný vliv hluku na reakční čas subjektů. The effect of noise on pilot performance is a debated topic within aviation medicine. However, reaction time does not receive the attention it deserves and is usually considered only as one of the parameters of overall pilot performance. As it is very common in pilot practice to see pilot headsets being removed in flight, it would be appropriate to study the effect of noise on pilot reaction time more rigorously. This thesis is concerned with the study of the described problem. Based on a literature search, an experiment was designed to reveal the effect of noise on pilot reaction time. Twenty young student pilots, coming from the same age group with mostly the same flight experience, participated in the experiment. The subjects were subjected to a series of three simulated flights of 30 minutes duration under different noise levels (55, 92 and 70 dB(A)). The sound level values were based on measurements made in the cockpit of a B737-700 aircraft during a standard commercial flight from Prague to Malaga. The measured data were evaluated and no effect of noise on pilot reaction time was found.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [683]