Master Theses - 13139
Now showing items 1-20 of 428
-
Kompletace 3D modelu MPII budovy pro měřené reprezentace vzhledu povrchu
; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)Tato práce se zaměřuje na vylepšení a dokončení modelu budovy MPII, detailní 3D reprezentace Max Planckova institutu v Německu, původně vytvořené v roce 2004. Navazuje na předchozí práci a řeší tři klíčová vylepšení pro ... -
Využití monokulárních odhadů hloubky pro vylepšení metody 3D Gaussian Splatting
; Supervisor: Sattler Torsten; Opponent: Sýkora Daniel
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)3D Gaussian Splatting (3DGS) je aktuální metoda pro fotorealistickou 3D rekonstrukci scén ze sady fotografií. Na základě řídkého 3D bodového mračna, získaného např. metodou Structure-from-Motion (SfM), 3DGS inicializuje ... -
Vylepšení uživatelského rozhraní aplikace I3T
; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Sloup Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)I3T je interaktivní nástroj pro výuku 3D transformací. Tato práce se zaměřuje na vylepšení uživatelského rozhraní jeho maticového editoru implementovaného pomocí C++ knihovny Dear ImGui. V první části práce je vyvinuta ... -
Vykreslování LOD řízené GPU ve Vulkanu
; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)Tento text se zabývá efektivní rasterizací rozsáhlých 3D modelů v reálném čase, přičemž hlavní pozornost je věnována úrovním detailů (LOD). Po stručném shrnutí existujících technik práce obsahuje návrh a implementaci 3D ... -
Optimalizace hierarchií obalových těles
; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)Práce je zaměřena na využití paralelní optimalizace hierarchií obalových těles na grafické kartě pomocí znovuvkládání uzlů do hierarchie. Věnuje se rozšíření implementace PRBVH o obalová tělesa 14-diskrétní orientovaný ... -
Široké hierarchie obalových těles pro metody sledování paprsku
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Káčerik Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)Sledování paprsků, jako technika pro generování fotorealistických obrazů, se široce používá při offline vykreslování a stále více se prosazuje v aplikacích pracujících v reálném čase. Moderní nástroje pro sledování paprsků ... -
Zobrazování 3D Gaussiánů pomocí sledování paprsku
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)Techniky vykreslování zaznamenaly v posledních desetiletích významný pokrok, přechází od tradiční rastrizace k sofistikovaným objemovým reprezentacím. Mezi nimi se vynořila slibná metoda 3D Gaussian Splatting (3DGS), která ... -
Zobrazování nočních měst
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sloup Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)V poslední době je možné častěji virtuálně zkoumat reálné lokace kvůli pokroku a širšímu využití metod 3D rekonstrukce. Dokonce v některých případech jsou k dispozici modely celých měst. Pro účely ať už prosté vizualizace ... -
Virtuální stínové mapy
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Wimmer Michael
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)V této práci prezentuji Virtuální Stínové Mapy (VSMs), metodu pro vykreslování stínových map s výrazně lepší kvalitou a paměťovou efektivitou v porovnaní se současnými metodami. Metoda odděluje logický adresový prostor od ... -
VR hry pro ležící pacienty
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Tato práce se zaměřuje na návrh aplikace virtuální reality (VR), která je vhodná pro zábavu a mírné cvičení pro ležící pacienty. Cílem této práce je nejprve prozkoumat možné cílové skupiny uživatelů a na základě analýzy ... -
Interaktivní editor bloků silniční sítě
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sloup Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Tato diplomová práce se zabývá potřebou interaktivního nástroje pro tvorbu a úpravu bloků silničních sítí ve virtuálním prostředí, konkrétně v rámci systému Virtual Reality Universal Toolkit (VRUT). Vyvinutý editor podporuje ... -
Efektivní algoritmy s využitím kd-stromů pro vrhání paprsků na GPU
; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Tato práce se zaměřuje na paralelní algoritmy pro stavbu a procházení k-d stromů za účelem zrychlení algoritmu sledování paprsku, převážně pro dynamické scény. Práce poskytuje úvod do k-d stromů a do architektury grafických ... -
Vizualizace časoprostorových událostí
; Supervisor: Čmolík Ladislav; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Tato diplomová práce se zaměřuje na zjednodušení porozumění událostem, které se zároveň odehrávají v čase i prostoru. V práci je představen nástroj, který složitá data z letectví zobrazuje na interaktivní mapě doplněné o ... -
Procedurální generování budoucí výstavby měst dle pravidel
; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Radakulan Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Tato diplomová práce se zaměřuje na procedurální generování budoucí výstavby měst na základě definovaných pravidel. Hlavním cílem je prozkoumat způsoby jak vytvořit sofistikovaný systém, který umožní automatické generování ... -
Navádění světelných cest podle ohnisek
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Havran Vlastimil
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)Hlavním cílem této práce je reimplementace algoritmu navádění světelných cest podle ohnisek v real-time renderovacím frameworku Falcor od NVIDIA. Začneme úvodem do problematiky vrhání paprsků. Poté se podíváme na různé ... -
Navigace v prostorách ČVUT FEL
; Supervisor: Náplava Pavel; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Tato diplomová práce se zabývá problematikou navigace v budovách a návrhem nového systému značení v prostorách ČVUT FEL. Empirické pozorování ukázalo, že navigační cedule nejsou používané a studenti prvních ročníků nebo ... -
Simulace vodopádů
; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Tématem této diplomové práce je simulace velkých vodopádů. Pro tyto vodopády je specifický vysoký průtok a tvorba mlhy v jejich bázi. Primárním cílem je navrhnout model simulace takových vodopádů, který využívá metod ... -
UX návrh anotačního nástroje lékařských obrazových dat pro aplikace AI
; Supervisor: Benešová Vanda; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Vývoj aplikací umělé inteligence (AI) v radiologii, konkrétně pro segmentaci 3D snímků z MRI/CT skenů, vyžaduje přesně anotované datasety. Úkol anotace radiologických dat obvykle připadá na lékařské specialisty, jejichž ... -
Optimalizace scény pro RTX
; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Káčerik Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Ray tracing complex scenes in real-time is possible today and with technological advancement even fairly performant. Hardware ray tracing in consumer graphic cards is one of the newest additions. This thesis researches RTX ... -
Sbírka znovupoužitelných Nuxt komponent
; Supervisor: Malec Oldřich; Opponent: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Tato práce se zaměřuje na návrh a vývoj sbírky znovupoužitelných komponent pro webové aplikace využívající framework Nuxt. Cílem je vytvořit kolekci komponent, které zjednoduší začátek vývoje a zároveň budou jednoduše ...