Zobrazují se záznamy 1-20 z 413

    • Navigace v prostorách ČVUT FEL 

      Autor: Tomáš Farkaš; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato diplomová práce se zabývá problematikou navigace v budovách a návrhem nového systému značení v prostorách ČVUT FEL. Empirické pozorování ukázalo, že navigační cedule nejsou používané a studenti prvních ročníků nebo ...
    • Simulace vodopádů 

      Autor: Zdeněk Kolář; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tématem této diplomové práce je simulace velkých vodopádů. Pro tyto vodopády je specifický vysoký průtok a tvorba mlhy v jejich bázi. Primárním cílem je navrhnout model simulace takových vodopádů, který využívá metod ...
    • UX návrh anotačního nástroje lékařských obrazových dat pro aplikace AI 

      Autor: Miroslav Müller; Vedoucí práce: Benešová Vanda; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Vývoj aplikací umělé inteligence (AI) v radiologii, konkrétně pro segmentaci 3D snímků z MRI/CT skenů, vyžaduje přesně anotované datasety. Úkol anotace radiologických dat obvykle připadá na lékařské specialisty, jejichž ...
    • Optimalizace scény pro RTX 

      Autor: Tomáš Bilák; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Ray tracing complex scenes in real-time is possible today and with technological advancement even fairly performant. Hardware ray tracing in consumer graphic cards is one of the newest additions. This thesis researches RTX ...
    • Sbírka znovupoužitelných Nuxt komponent 

      Autor: Vojtěch Moravec; Vedoucí práce: Malec Oldřich; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zaměřuje na návrh a vývoj sbírky znovupoužitelných komponent pro webové aplikace využívající framework Nuxt. Cílem je vytvořit kolekci komponent, které zjednoduší začátek vývoje a zároveň budou jednoduše ...
    • Interaktivní aplikace využívající pohybová data pro analýzu pohybového aparátu jedince 

      Autor: Barbora Koudelková; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato diplomová práce zkoumá převedení současných metod pro zachytávání pohybu bez snímačů (markerů) a principů gamifikace v pediatrické fyzioterapii a ergoterapii do moderní doby počítačového věku. Cílem výzkumu je zjednodušit ...
    • Televize s dvěma obrazovými výstupy 

      Autor: Gabriela Havranová; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      So stále rastúcou popularitou používania dotykových zariadení sa poskytuje zaujímavá príležitosť na preskúmanie možností využitia takýchto zariadení v kontexte ovládania televízie. Táto práca skúma vhodnosť a používateľský ...
    • Vizualizace průchodu studiem na Univerzitě 

      Autor: Adam Shorný; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Louda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Diplomová práce se zabývá problematikou dostupnosti informací o studijním programu "Softwarové inženýrství a technologie" na FEL ČVUT. Studenti v současné době mohou získávat tyto informace zejména z webů fakulty, případně ...
    • Využití těsných obálek pro hierarchie obalových těles 

      Autor: Lucie Veverková; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zabývá metodami stavby hierarchie obálek (BVH), které jsou využitelné v algoritmech sledování paprsku. Soustředí se na techniky aplikovatelné pro interaktivní aplikace pracující s dynamickými scénami. Na ...
    • Půjčovna sportovního náčiní 

      Autor: Jan Trávníček; Vedoucí práce: Míkovec Zdeněk; Oponent práce: Náplava Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh automatizované půjčovny sportovního vybavení s důrazem na maximální uživatelskou přívětivost. Cílem je rozvinout prvotní myšlenku půjčovny a vytvořit službu, která uživatelům oproti ...
    • Srovnání diegetických a nediegetických navigačních prvků ve virtuální realitě 

      Autor: Roland Fritsch; Vedoucí práce: Radakulan Vojtěch; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato práce se zaměřuje na možnosti diegetické a nediegetické navigace ve virtuální realitě (VR) v kontextu kulturního dědictví. V práci jsou porovnávány různé typy UI a přístupy k navigaci uživatele v počítačových či VR ...
    • Systém pro evaluaci efektivity technik testování uživatelského rozhraní založených na modelu 

      Autor: Zdeněk David; Vedoucí práce: Daoud Feras Abdul Hadi Mustafa; Oponent práce: Lukáš Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce představuje návrh a implementaci systému pro hodnocení účinnosti technik testování uživatelského rozhraní založených na modelech, konkrétně pomocí metody kombinatorického testování (angl. Combinatorial Interaction ...
    • Tvorba kognitivních map pro zrakově postižené pomocí virtuální reality 

      Autor: Matyáš Kovaľ; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Jedinci se zrakovým postižením potřebují specifické nástroje k získávání prostorových informací o prostředí, ve kterém se potřebují zorientovat, jako jsou například jednotlivá podlaží domů. Tento typ znalostí se kolektivně ...
    • Interaktivní detekce místností 

      Autor: Martin Němec; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Felkel Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Cílem této práce je implementace 2D algoritmu pro detekci místností a vytvoření rozdělení na Buňky a Portály pomocí algoritmu Breaking the Walls. Vstupem jsou samostatné stěny definované jako úsečky, které jsou nejprve ...
    • Fotografický přístroj z kamery pro počítačové vidění 

      Autor: Tomáš Reinhold; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Čáp Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato práce se zaměřuje na návrh a výrobu fotografického přístroje s použitím kamery pro počítačové vidění SVS-VISTEK SHR411CXGE a jednodeskového počítače. Obě zařízení jsou uzavřena do těla vytištěného na 3D tiskárně spolu ...
    • Využití umělé inteligence pro generování obsahu pro rozšířenou realitu 

      Autor: Alena Žižková; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Kukrál Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Využití umělé inteligence (AI) , zejména prostřednictvím generativních modelů, se rychle rozvíjí. Tato diplomová práce zkoumá využití generativních modelů při tvorbě digitálního obsahu pro aplikace rozšířené reality (AR). ...
    • Cvičení pro seniory ve VR 

      Autor: Radka Olyšarová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Zdánlivě drobné nehody, jako jsou zakopnutí či uklouznutí, mohou změnit lidský život. To platí zejména pro starší osoby, protože riziko úrazů způsobených pádem a jejich závažnost se s věkem zvyšuje. V posledních letech se ...
    • Balanční cvičení pro seniory ve VR s interaktivními prvky 

      Autor: Markéta Machová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-30)
      Pády, které postihují především starší lidi, představují závažný problém vzhledem k závažným zdravotním a ekonomickým důsledkům a potenciálním úmrtím. Pravidelný proprioceptivní trénink, například cvičení rovnováhy, může ...
    • Aplikace pro sběr a analýzu dat z VR tréninkových aplikací 

      Autor: Leoš Řeháček; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-30)
      Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému určeného pro sběr a analýzu dat z VR tréninkových aplikací. Hlavním úkolem je seznámit se s již existujícími VR tréninkovými aplikacemi a na základě jejich ...
    • Pokročilé uživatelské rozhraní pro 3D modelování z ručních kreseb 

      Autor: Tomáš Cicvárek; Vedoucí práce: Sýkora Daniel; Oponent práce: Dvorožňák Marek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-30)
      Existuje mnoho nástrojů pro tvorbu 3D modelů. U velké části z nich se však uživatelé můžou pozastavit nad tím, že jejich rozhraní a ovládání jsou příliš složité. Například v ituacích, kdy chtějí vytvořit jednoduchý prototyp ...