Now showing items 1-20 of 428

    • Kompletace 3D modelu MPII budovy pro měřené reprezentace vzhledu povrchu 

      Author: Josef Bacík; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Tato práce se zaměřuje na vylepšení a dokončení modelu budovy MPII, detailní 3D reprezentace Max Planckova institutu v Německu, původně vytvořené v roce 2004. Navazuje na předchozí práci a řeší tři klíčová vylepšení pro ...
    • Využití monokulárních odhadů hloubky pro vylepšení metody 3D Gaussian Splatting 

      Author: Ivan Desiatov; Supervisor: Sattler Torsten; Opponent: Sýkora Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      3D Gaussian Splatting (3DGS) je aktuální metoda pro fotorealistickou 3D rekonstrukci scén ze sady fotografií. Na základě řídkého 3D bodového mračna, získaného např. metodou Structure-from-Motion (SfM), 3DGS inicializuje ...
    • Vylepšení uživatelského rozhraní aplikace I3T 

      Author: Dan Rakušan; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      I3T je interaktivní nástroj pro výuku 3D transformací. Tato práce se zaměřuje na vylepšení uživatelského rozhraní jeho maticového editoru implementovaného pomocí C++ knihovny Dear ImGui. V první části práce je vyvinuta ...
    • Vykreslování LOD řízené GPU ve Vulkanu 

      Author: Richard Smělý; Supervisor: Felkel Petr; Opponent: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Tento text se zabývá efektivní rasterizací rozsáhlých 3D modelů v reálném čase, přičemž hlavní pozornost je věnována úrovním detailů (LOD). Po stručném shrnutí existujících technik práce obsahuje návrh a implementaci 3D ...
    • Optimalizace hierarchií obalových těles 

      Author: Vít Gardoň; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-13)
      Práce je zaměřena na využití paralelní optimalizace hierarchií obalových těles na grafické kartě pomocí znovuvkládání uzlů do hierarchie. Věnuje se rozšíření implementace PRBVH o obalová tělesa 14-diskrétní orientovaný ...
    • Široké hierarchie obalových těles pro metody sledování paprsku 

      Author: Lukáš Cezner; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Sledování paprsků, jako technika pro generování fotorealistických obrazů, se široce používá při offline vykreslování a stále více se prosazuje v aplikacích pracujících v reálném čase. Moderní nástroje pro sledování paprsků ...
    • Zobrazování 3D Gaussiánů pomocí sledování paprsku 

      Author: Matěj Gargula; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Techniky vykreslování zaznamenaly v posledních desetiletích významný pokrok, přechází od tradiční rastrizace k sofistikovaným objemovým reprezentacím. Mezi nimi se vynořila slibná metoda 3D Gaussian Splatting (3DGS), která ...
    • Zobrazování nočních měst 

      Author: Tereza Hlavová; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      V poslední době je možné častěji virtuálně zkoumat reálné lokace kvůli pokroku a širšímu využití metod 3D rekonstrukce. Dokonce v některých případech jsou k dispozici modely celých měst. Pro účely ať už prosté vizualizace ...
    • Virtuální stínové mapy 

      Author: Matěj Sakmary; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Wimmer Michael
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      V této práci prezentuji Virtuální Stínové Mapy (VSMs), metodu pro vykreslování stínových map s výrazně lepší kvalitou a paměťovou efektivitou v porovnaní se současnými metodami. Metoda odděluje logický adresový prostor od ...
    • VR hry pro ležící pacienty 

      Author: Tereza Langová; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato práce se zaměřuje na návrh aplikace virtuální reality (VR), která je vhodná pro zábavu a mírné cvičení pro ležící pacienty. Cílem této práce je nejprve prozkoumat možné cílové skupiny uživatelů a na základě analýzy ...
    • Interaktivní editor bloků silniční sítě 

      Author: Adam Pončák; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zabývá potřebou interaktivního nástroje pro tvorbu a úpravu bloků silničních sítí ve virtuálním prostředí, konkrétně v rámci systému Virtual Reality Universal Toolkit (VRUT). Vyvinutý editor podporuje ...
    • Efektivní algoritmy s využitím kd-stromů pro vrhání paprsků na GPU 

      Author: Robert Papay; Supervisor: Havran Vlastimil; Opponent: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato práce se zaměřuje na paralelní algoritmy pro stavbu a procházení k-d stromů za účelem zrychlení algoritmu sledování paprsku, převážně pro dynamické scény. Práce poskytuje úvod do k-d stromů a do architektury grafických ...
    • Vizualizace časoprostorových událostí 

      Author: Daniel Jiřík; Supervisor: Čmolík Ladislav; Opponent: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na zjednodušení porozumění událostem, které se zároveň odehrávají v čase i prostoru. V práci je představen nástroj, který složitá data z letectví zobrazuje na interaktivní mapě doplněné o ...
    • Procedurální generování budoucí výstavby měst dle pravidel 

      Author: Petr Lhota; Supervisor: Sedláček David; Opponent: Radakulan Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na procedurální generování budoucí výstavby měst na základě definovaných pravidel. Hlavním cílem je prozkoumat způsoby jak vytvořit sofistikovaný systém, který umožní automatické generování ...
    • Navádění světelných cest podle ohnisek 

      Author: Petr Šádek; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Havran Vlastimil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Hlavním cílem této práce je reimplementace algoritmu navádění světelných cest podle ohnisek v real-time renderovacím frameworku Falcor od NVIDIA. Začneme úvodem do problematiky vrhání paprsků. Poté se podíváme na různé ...
    • Navigace v prostorách ČVUT FEL 

      Author: Tomáš Farkaš; Supervisor: Náplava Pavel; Opponent: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato diplomová práce se zabývá problematikou navigace v budovách a návrhem nového systému značení v prostorách ČVUT FEL. Empirické pozorování ukázalo, že navigační cedule nejsou používané a studenti prvních ročníků nebo ...
    • Simulace vodopádů 

      Author: Zdeněk Kolář; Supervisor: Sloup Jaroslav; Opponent: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tématem této diplomové práce je simulace velkých vodopádů. Pro tyto vodopády je specifický vysoký průtok a tvorba mlhy v jejich bázi. Primárním cílem je navrhnout model simulace takových vodopádů, který využívá metod ...
    • UX návrh anotačního nástroje lékařských obrazových dat pro aplikace AI 

      Author: Miroslav Müller; Supervisor: Benešová Vanda; Opponent: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Vývoj aplikací umělé inteligence (AI) v radiologii, konkrétně pro segmentaci 3D snímků z MRI/CT skenů, vyžaduje přesně anotované datasety. Úkol anotace radiologických dat obvykle připadá na lékařské specialisty, jejichž ...
    • Optimalizace scény pro RTX 

      Author: Tomáš Bilák; Supervisor: Bittner Jiří; Opponent: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Ray tracing complex scenes in real-time is possible today and with technological advancement even fairly performant. Hardware ray tracing in consumer graphic cards is one of the newest additions. This thesis researches RTX ...
    • Sbírka znovupoužitelných Nuxt komponent 

      Author: Vojtěch Moravec; Supervisor: Malec Oldřich; Opponent: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zaměřuje na návrh a vývoj sbírky znovupoužitelných komponent pro webové aplikace využívající framework Nuxt. Cílem je vytvořit kolekci komponent, které zjednoduší začátek vývoje a zároveň budou jednoduše ...