Zobrazují se záznamy 1-20 z 423

    • Široké hierarchie obalových těles pro metody sledování paprsku 

      Autor: Lukáš Cezner; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Sledování paprsků, jako technika pro generování fotorealistických obrazů, se široce používá při offline vykreslování a stále více se prosazuje v aplikacích pracujících v reálném čase. Moderní nástroje pro sledování paprsků ...
    • Zobrazování 3D Gaussiánů pomocí sledování paprsku 

      Autor: Matěj Gargula; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      Techniky vykreslování zaznamenaly v posledních desetiletích významný pokrok, přechází od tradiční rastrizace k sofistikovaným objemovým reprezentacím. Mezi nimi se vynořila slibná metoda 3D Gaussian Splatting (3DGS), která ...
    • Zobrazování nočních měst 

      Autor: Tereza Hlavová; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      V poslední době je možné častěji virtuálně zkoumat reálné lokace kvůli pokroku a širšímu využití metod 3D rekonstrukce. Dokonce v některých případech jsou k dispozici modely celých měst. Pro účely ať už prosté vizualizace ...
    • Virtuální stínové mapy 

      Autor: Matěj Sakmary; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Wimmer Michael
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-12)
      V této práci prezentuji Virtuální Stínové Mapy (VSMs), metodu pro vykreslování stínových map s výrazně lepší kvalitou a paměťovou efektivitou v porovnaní se současnými metodami. Metoda odděluje logický adresový prostor od ...
    • VR hry pro ležící pacienty 

      Autor: Tereza Langová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato práce se zaměřuje na návrh aplikace virtuální reality (VR), která je vhodná pro zábavu a mírné cvičení pro ležící pacienty. Cílem této práce je nejprve prozkoumat možné cílové skupiny uživatelů a na základě analýzy ...
    • Interaktivní editor bloků silniční sítě 

      Autor: Adam Pončák; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zabývá potřebou interaktivního nástroje pro tvorbu a úpravu bloků silničních sítí ve virtuálním prostředí, konkrétně v rámci systému Virtual Reality Universal Toolkit (VRUT). Vyvinutý editor podporuje ...
    • Efektivní algoritmy s využitím kd-stromů pro vrhání paprsků na GPU 

      Autor: Robert Papay; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato práce se zaměřuje na paralelní algoritmy pro stavbu a procházení k-d stromů za účelem zrychlení algoritmu sledování paprsku, převážně pro dynamické scény. Práce poskytuje úvod do k-d stromů a do architektury grafických ...
    • Vizualizace časoprostorových událostí 

      Autor: Daniel Jiřík; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na zjednodušení porozumění událostem, které se zároveň odehrávají v čase i prostoru. V práci je představen nástroj, který složitá data z letectví zobrazuje na interaktivní mapě doplněné o ...
    • Procedurální generování budoucí výstavby měst dle pravidel 

      Autor: Petr Lhota; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Radakulan Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na procedurální generování budoucí výstavby měst na základě definovaných pravidel. Hlavním cílem je prozkoumat způsoby jak vytvořit sofistikovaný systém, který umožní automatické generování ...
    • Navádění světelných cest podle ohnisek 

      Autor: Petr Šádek; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Havran Vlastimil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-01-28)
      Hlavním cílem této práce je reimplementace algoritmu navádění světelných cest podle ohnisek v real-time renderovacím frameworku Falcor od NVIDIA. Začneme úvodem do problematiky vrhání paprsků. Poté se podíváme na různé ...
    • Navigace v prostorách ČVUT FEL 

      Autor: Tomáš Farkaš; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato diplomová práce se zabývá problematikou navigace v budovách a návrhem nového systému značení v prostorách ČVUT FEL. Empirické pozorování ukázalo, že navigační cedule nejsou používané a studenti prvních ročníků nebo ...
    • Simulace vodopádů 

      Autor: Zdeněk Kolář; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tématem této diplomové práce je simulace velkých vodopádů. Pro tyto vodopády je specifický vysoký průtok a tvorba mlhy v jejich bázi. Primárním cílem je navrhnout model simulace takových vodopádů, který využívá metod ...
    • UX návrh anotačního nástroje lékařských obrazových dat pro aplikace AI 

      Autor: Miroslav Müller; Vedoucí práce: Benešová Vanda; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Vývoj aplikací umělé inteligence (AI) v radiologii, konkrétně pro segmentaci 3D snímků z MRI/CT skenů, vyžaduje přesně anotované datasety. Úkol anotace radiologických dat obvykle připadá na lékařské specialisty, jejichž ...
    • Optimalizace scény pro RTX 

      Autor: Tomáš Bilák; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Ray tracing complex scenes in real-time is possible today and with technological advancement even fairly performant. Hardware ray tracing in consumer graphic cards is one of the newest additions. This thesis researches RTX ...
    • Sbírka znovupoužitelných Nuxt komponent 

      Autor: Vojtěch Moravec; Vedoucí práce: Malec Oldřich; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zaměřuje na návrh a vývoj sbírky znovupoužitelných komponent pro webové aplikace využívající framework Nuxt. Cílem je vytvořit kolekci komponent, které zjednoduší začátek vývoje a zároveň budou jednoduše ...
    • Interaktivní aplikace využívající pohybová data pro analýzu pohybového aparátu jedince 

      Autor: Barbora Koudelková; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Berka Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato diplomová práce zkoumá převedení současných metod pro zachytávání pohybu bez snímačů (markerů) a principů gamifikace v pediatrické fyzioterapii a ergoterapii do moderní doby počítačového věku. Cílem výzkumu je zjednodušit ...
    • Televize s dvěma obrazovými výstupy 

      Autor: Gabriela Havranová; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Malý Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      So stále rastúcou popularitou používania dotykových zariadení sa poskytuje zaujímavá príležitosť na preskúmanie možností využitia takýchto zariadení v kontexte ovládania televízie. Táto práca skúma vhodnosť a používateľský ...
    • Vizualizace průchodu studiem na Univerzitě 

      Autor: Adam Shorný; Vedoucí práce: Náplava Pavel; Oponent práce: Louda Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Diplomová práce se zabývá problematikou dostupnosti informací o studijním programu "Softwarové inženýrství a technologie" na FEL ČVUT. Studenti v současné době mohou získávat tyto informace zejména z webů fakulty, případně ...
    • Využití těsných obálek pro hierarchie obalových těles 

      Autor: Lucie Veverková; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zabývá metodami stavby hierarchie obálek (BVH), které jsou využitelné v algoritmech sledování paprsku. Soustředí se na techniky aplikovatelné pro interaktivní aplikace pracující s dynamickými scénami. Na ...
    • Půjčovna sportovního náčiní 

      Autor: Jan Trávníček; Vedoucí práce: Míkovec Zdeněk; Oponent práce: Náplava Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh automatizované půjčovny sportovního vybavení s důrazem na maximální uživatelskou přívětivost. Cílem je rozvinout prvotní myšlenku půjčovny a vytvořit službu, která uživatelům oproti ...