ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navádění světelných cest podle ohnisek

Focal Path Guiding

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Petr Šádek
Supervisor
Bittner Jiří
Opponent
Havran Vlastimil
Field of study
Počítačová grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Hlavním cílem této práce je reimplementace algoritmu navádění světelných cest podle ohnisek v real-time renderovacím frameworku Falcor od NVIDIA. Začneme úvodem do problematiky vrhání paprsků. Poté se podíváme na různé metody vrhání paprsků. Jako poslední z nich popíšeme zmíněný algoritmus navádění světelných cest podle ohnisek. Popíšeme implementaci napsanou v GPU shaderech. Na konec zhodnotíme tuto implementaci na různých scénách a identifikujeme její kvality a nedostatky.
 
Main objective of this thesis is the reimplementaion of focal path guiding algorithm in the real-time rendering framework Falcor from NVIDIA. We start with an introduction to the problematic of ray tracing. Then we go through several ray tracing algorithms. Ending with the mentioned focal path guiding algorithm. We describe the implementation written in GPU shaders. In the end, we evaluate this implementation on different scenes and identify its strengths and weaknesses.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/120526
View/Open
PRILOHA (19.11Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (3.900Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (47.87Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
POSUDEK (654.5Kb)
POSUDEK (139.2Kb)
PLNY_TEXT (41.25Mb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [423]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV