Zobrazování nočních měst
Rendering Night Cities
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tereza Hlavová
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Sloup Jaroslav
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V poslední době je možné častěji virtuálně zkoumat reálné lokace kvůli pokroku a širšímu využití metod 3D rekonstrukce. Dokonce v některých případech jsou k dispozici modely celých měst. Pro účely ať už prosté vizualizace městských scenérií v nočních hodinách nebo až simulace světelného znečistění, vykreslování by vyžadovalo brát v potaz hodně světelných zdrojů, a to v reálném čase. Tato práce se zaměřuje na zmapování metod pro vykreslování přímého osvětlení nočních scén s mnoha světelnými zdroji, vhodnou metodu implementuje pomocí Vulkan API s podporou hardwarového vrhání paprsků, a prezentuje výsledky na testovacích scénách vyrobených na základě otevřených dat modelů měst. In recent years, the possibility of virtually browsing real-world locations has increased due to the progress of and wider usage of 3D reconstruction methods. Models of whole cities are even freely available in some cases. For the purposes of a simple visualization of city sceneries at nighttime to a simulation of light pollution, rendering would require to work with many light sources, all at realtime. This work focuses mapping out the methods to render direct illumination of night scenes with many light sources efficiently, implements suitable one using Vulkan API with hardware raytracing support and showcases results on test scenes built from open data of city models.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [427]