ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virtuální stínové mapy

Virtual Shadow Maps

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Matěj Sakmary
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Wimmer Michael
Studijní obor
Počítačová grafika
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakce



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
V této práci prezentuji Virtuální Stínové Mapy (VSMs), metodu pro vykreslování stínových map s výrazně lepší kvalitou a paměťovou efektivitou v porovnaní se současnými metodami. Metoda odděluje logický adresový prostor od jeho fyzické realizace rozdělením každé stínové mapy na sadu virtuálních stránek. Tímto je dosaženo zdánlivě vělkého a souvislého paměťového prostoru bez nutnosti kompletně rezervovat fyzickou paměť. V každém snímku jsou nalezeny viditelné stránky pomocí analýzy hloubkové textury. Fyzická stránka z designované paměťi je poté přiřazena každé viditelné stránce. Pro efektivní vyplění viditelných stránek využívám granularní ořezávání geometrie scény. Toto je zkombinováno s ukládáním jednotlivých stránek, což výrazně snižuje počet stránek, které musí být v každém snímku vyplněné. Ukazuji, že moje implementace je vhodná pro libovolný počet světelných zrojů různých typů, včetně směrových světel, bodových světel a reflektorů. Dále ukazuji, že tato technika škáluje na libovolný počet kaskád. Toto je způsobeno omezenou velikostí množiny viditelných stránek, které vyžadují přiřazenou fyzickou paměť. Tato metoda tedy může dosáhnout libovolné hustoty texelů na pixel v jakékoliv vzdálenosti s minimem vyplýtvaných stínových texelů.
 
In this work I present Virtual Shadow Maps (VSMs), a method for rendering shadow maps with greatly improved quality and memory efficiency compared to current methods. I separate logical address space from its physical backing by splitting each shadow map into a set of virtual pages. This achieves the appearance of a large contiguous memory without the need to reserve backing physical memory. For each frame, I find the set of visible pages by analyzing the depth buffer. Each visible page is assigned physical memory allocated from a designated memory pool. To efficiently fill visible pages with shadow map information, I utilize granular culling of the scene geometry. This is paired with caching of individual pages, which greatly reduces the number of pages that need to be filled each frame. I show that my implementation is well suited for multiple light sources of various types, including directional lights, point lights, and spotlights. Further, I show that this technique scales to an arbitrary number of cascades as only a fraction of virtual pages are visible and need to be backed each frame. The method can thus achieve any desired texel-to-pixel density at any distance with few wasted shadow texels.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123316
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (77.79Mb)
PRILOHA (39.47Mb)
POSUDEK (351.9Kb)
POSUDEK (647.8Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13139 [428]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Návrh humanoidní ruky robota 

    Autor: Vaněk Jakub; Vedoucí práce: Novák Martin; Oponent práce: Nečas Martin
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-21)
    Tato bakalářská práce popisuje postup konstrukce horní končetiny pro humanoidního robota vytištěné pomocí 3D tiskárny. Bakalářská práce v úvodu představuje přehled již existujících konstrukčních řešení projektů Shadow ...
  • WebAssembly paměťový debugger 

    Autor: Jakub Mareš; Vedoucí práce: Matoušek Jan; Oponent práce: Vagner Ladislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-19)
    Možnost kompilace programů napsaných v programovacích jazycích s manuální režií paměti do WebAssembly vytvořilo potřebu existence WebAssembly paměťového dubuggeru s vlastnostmi podobnými nástroji Valgrind Memcheck. Výsledkem ...
  • Porovnání vlastností SW produktů pro lokální virtualizaci 

    Autor: Tyleček Viktor; Vedoucí práce: Šafránek Jaroslav; Oponent práce: Bemš Július
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-05-18)
    Tato bakalářská práce se zabývá programy určenými pro lokální virtualizaci a jejich vhodností pro různé potenciální uživatele. V úvodu je vysvětlen princip virtualizace a její využití. Další část se zabývá návrhem typických ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV