Now showing items 141-160 of 723

    • Využití 48V technologie pro hybridní pohon osobního automobilu 

      Author: Martin Bauer; Supervisor: Morkus Josef; Opponent: Jäger Aleš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
      Tato diplomová práce se zabývá využitím 48 V technologie u osobních automobilů. V první části je provedena rešerše, zabývající se touto technologií a jejím definováním. Jsou zde představeny její hlavní součásti a uspořádání. ...
    • Univerzální nosič interiérových modelů vozu 

      Author: Marek Šanda; Supervisor: Baněček Jan; Opponent: Jirásek Aleš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-04)
      Cílem této diplomové práce je navrhnout univerzální nosič interiérových modelů vozu. Práce je rozdělena do dvou části. Rešeršní část se zabývá procesem návrhu designu automobilu, použití interiérových modelů vozu a základní ...
    • Hybridní motorgenerátor 

      Author: Vojtěch Horák; Supervisor: Remek Branko; Opponent: Uzlík Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
      Tato diplomová práce se zabývá návrhem jednotky prodlužovače dojezdu s rotačním spalovacím motorem a střídavým generátorem pro vozidlo se sériovým hybridním pohonem. Nejprve je zpracována rešerše podobných vozidel a ...
    • Nekonvenční způsob hodnocení emisního chování vozidel v reálném provozu 

      Author: Filip Hudaček; Supervisor: Klír Vojtěch; Opponent: Císař Vojtěch
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
      Táto diplomová práca je zameraná na nekonvenčný spôsob hodnotenia emisného chovania vozidiel v reálnej prevádzke. V úvode práce je predstavená problematika zloženia emisií výfukových plynov pri meraní emisií osobných a ...
    • Dvouúrovňová řídící strategie pro hybridní vozidlo s využitím informací o plánované trase 

      Author: Jan Soukup; Supervisor: Toman Rastislav; Opponent: Denk Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-03)
      Hybridní pohon slouží ke snížení spotřeby paliva a výsledných emisí oxidu uhličitého u konvenčních vozidel poháněných spalovacím motorem a jako cesta k jejich úplné elektrifikaci. Aby byl co nejlépe využit potenciál tohoto ...
    • Nízkonákladový přístroj pro měření částic při periodických i silničních kontrolách 

      Author: Yash Patel; Supervisor: Vojtíšek Michal; Opponent: Pechout Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Cílem diplomové práce je navrhnout a postavit prototyp konceptu levného zařízení pro testování funkčnosti filtru pevných částic, zda je vozidlo vybaveno funkčním DPF nebo nefunkčním DPF. Počet dieselových motorů na silnicích ...
    • Studie systému řízení teploty bateriových elektrických vozidel se srovnávací perspektivou 

      Author: Thibault-Pierre Boulenger; Supervisor: Toman Rastislav; Opponent: Kaněra Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Current automotive sector is ruled by energetic consumption , especially in Europe. Vehicles have to pass precisely defined cycles on roller bench or on open road in order to measure their energetic consumption as accurately ...
    • Analýza jízdně-technických vlastností dvounápravového kontejnerového nákladního vozu 

      Author: Jan Balšán; Supervisor: Heptner Tomáš; Opponent: Pejša Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      V rámci dané diplomové práce je vytvořen dynamický model dvounápravového vozu s pojezdem typu Niesky 2, vypruženého parabolickými pružnicemi, který je podroben výpočtovým simulacím za účelem ověření bezpečnosti proti ...
    • Automatizované optimalizace parametrů plynového zážehového spalovacího motoru 

      Author: Ashwin Srinivasa Raghavan; Supervisor: Vávra Jiří; Opponent: Syrovátka Zbyněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Tato práce se zabývá průzkumem moderních automatizovaných optimalizačních systémů použitelných na motorovém zkušebním stanovišti. Za tímto účelem byla prozkoumány možnosti řady softwarových optimalizačních procedur podle ...
    • Pneumatický systém pro ovládání spojky a řazení 

      Author: Sai Kalyan Achanta; Supervisor: Jasný Michal; Opponent: Achtenová Gabriela
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Tato diplomová studie se zabývá použitím pneumatických pístů k ovládání spojkového systému automobilu k automatizaci provozu ovládání spojky, návrh zkušebního systému pro navržený systém, a simulace navrhované logiky na ...
    • Návrh 12V a 400V lithium-ion baterie pro eletrické vozidlo s ponorným chlazením 

      Author: Kanishka Mathur; Supervisor: Corbellati Achille; Opponent: Morkus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Následující diplomová práce se zabývá vývojem 12V a 400V lithium-iontové chlazené baterie. Lithium-iontové baterie musí být výslovně navrženy pro Classic Mini Cooper. Součástí tohoto projektu je návrh a výroba 12V baterie ...
    • Úzkorozchodný motorový vůz pro regionální dopravu 

      Author: Jan Oliva; Supervisor: Kalivoda Jan; Opponent: Bittner Jaromír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Práce předkládá ideový návrh nového úzkorozchodného motorového vozu pro specifika provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách. Rešeršní část práce je věnována popisu historických a soudobých úzkokolejných motorových vozů ...
    • Topologická optimalizace konstrukčních prvků nízkopodlažní tramvaje 

      Author: Lukáš Fara; Supervisor: Kalivoda Jan; Opponent: Doubrava Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      V práci je popsán základní princip optimalizace topologie a provedena rešerše několika softwarů, které nabízejí modul těchto optimalizací. V těchto vybraných softwarech proběhla praktická zkouška optimalizace topologie na ...
    • Snížení opotřebení dvojkolí souprav vozů metra M1 

      Author: Tomáš Tůma; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Hušák Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Cílem této práce je analyzovat opotřebení dvojkolí souprav vozů Metra M1 a navrhnout vhodná opatření k jeho snížení. Součástí práce je vyšetření silových účinků působících mezi dvojkolími a kolejí při průjezdu vozů obloukem ...
    • Konstrukční studie čelního vozu jednotky autonomního metra 

      Author: Lukáš Hetfleisch; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pracht Ladislav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Diplomová práce se zabývá konstrukční studií čelního vozu jednotky metra. Úvodem jsou popsány elektrické jednotky autonomního metra. V další části se práce zabývá trakčními výpočty a návrhem vypružení a určením bezpečnosti ...
    • Osobní vůz pro rychlost 200 km/h s podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky 

      Author: Michal Kuneš; Supervisor: Heptner Tomáš; Opponent: Moureček Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-02)
      Diplomová práce se zabývá návrhem osobního vozu pro rychlost do 200 km/h vybaveného podvozky s vypružením ocelovými pružicími prvky, což zahrnuje stanovení parametrů vypružení. Ověřují se jízdní vlastnosti a bezpečnost ...
    • Vývoj nástroje pro automatizovanou tvorbu CAD geometrie profilů 

      Author: Viktor Mihl; Supervisor: Vašíček Michal; Opponent: Baněček Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-01)
      Tato bakalářská práce vypracovaná v rámci bakalářského studia na fakultě strojního inženýrství je zaměřena na problematiku vývoje nástroje pro automatizovanou tvorbu CAD geometrie profilů. V práci je rozebrán návrh vyvíjeného ...
    • Návrh hybridního agregátu vozidla 

      Author: Jan Čeřovský; Supervisor: Hořenín Jindřich; Opponent: Morkus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-01)
      Cílem této bakalářské práce je zorientovat se v dělení hybridních vozidel a seznámit se s dělením hybridních vozidel a startér generátory v nich používanými. Dále si tato práce klade za cíl seznámit se s možnými variantami ...
    • Přenos tažných a brzdných sil z podvozku na skříň motorového vozu 

      Author: Jan Pitra; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Seidl Jakub
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-01)
      Bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením přenosu tažných a brzdných sil z podvozku na skříň vozidel metra. První část rešerše je věnována vysvětlení základních pojmů. Další blok teoretické části této bakalářské práce ...
    • Palivová trať pro plynový motor s nepřímým zážehem s vyplachovanou předkomůrkou 

      Author: Štěpán Kyjovský; Supervisor: Vávra Jiří; Opponent: Takáts Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-28)
      V první části práce pojednává o konstrukčním řešení palivové tratě pro přívod paliva do aktivně vyplachované předkomůrky a sacího potrubí zkušebního jednoválce. V textu je uvedeno a porovnáno několik variant. Součástí ...