Snížení opotřebení dvojkolí souprav vozů metra M1
Reduction of wear on wheelsets of M1 metro units.
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Tůma
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Hušák Petr
Studijní obor
Kolejová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je analyzovat opotřebení dvojkolí souprav vozů Metra M1 a navrhnout vhodná opatření k jeho snížení. Součástí práce je vyšetření silových účinků působících mezi dvojkolími a kolejí při průjezdu vozů obloukem pomocí analytického výpočtu a simulace v softwaru SIMPACK, která srovnává provozně opotřebené a nové profily kol a kolejnic. The aim of this thesis is to analyse wear of wheelsets of electric units M1 in Prague Metro and to propose appropriate measures to lower it. Part of the work is analysis of force effects between wheelsets and rail during ride in rail arcs. Examination of force effects is made with analytical calculation and simulation in SIMPACK software, which compares worn and new profiles of wheels and rails.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Určení energetické náročnosti trasy městského autobusu
Autor: Kendík Lukáš; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Achtenová Gabriela
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-06-25)Hlavním cílem této práce je seznámení s měřením a určováním energetické náročnosti městského autobusu. Nejprve je vedena krátká studie dopadu provozu autobusů na životní prostředí. Následuje vysvětlení získávání dat a ... -
Ekonomická efektivnost plug-in hybridního pohonu automobilu
Autor: Studničný Miloš; Vedoucí práce: Morkus Josef; Oponent práce: Klír Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-02-17)Práce se ve svém úvodu zabývá popisem zkoumané problematiky a částečně nastíní i příčiny použití plug-in hybridního pohonu v automobilech. Dále se zabývá vhodným provozem pro vozy s tímto systémem pohonu a navrhuje hodnotící ... -
Zajištění konsistence DEMO modelů na platformě OpenPonk
Autor: Jakub Nováček; Vedoucí práce: Pergl Robert; Oponent práce: Skotnica Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-08)Tato diplomová práce je zaměřena na sestavování UML profilů realizujících DEMO diagramy. Jsou odvozeny metamodely diagramů a následě celkový metamodel DEMO a odpovídající UML profily.