Automatizované optimalizace parametrů plynového zážehového spalovacího motoru
Automated optimization of parameters of a gas spark ignition engine
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Ashwin Srinivasa Raghavan
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Syrovátka Zbyněk
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá průzkumem moderních automatizovaných optimalizačních systémů použitelných na motorovém zkušebním stanovišti. Za tímto účelem byla prozkoumány možnosti řady softwarových optimalizačních procedur podle příslušných uživatelských příruček. Byla provedena automatizovaná optimalizace plynového přeplňovaného zážehového motoru motoru Zetor 1605. Za tímto účelem byl model motoru Zetor 1605 postaven v GT-Power a pomocí Design of Experiments (DOE) byla v software AVL CAMEO provedena optimalizace výkonu při plném zatížení. Tato úloha byla provedena pro konfiguraci systému v provedení s nízkotlakým směšovačem (Common Mixer) a vícebodovým vstřikováním paliva (MPFI) s přihlédnutím k praktickým omezením motoru, konkrétně klepání, otáček turbodmychadla, teploty výfukových plynů, tepelného a mechanického namáhání součástí. Klíčová slova: GT-Power, AVL CAMEO, Optimalizace plného zatížení, DOE. This thesis deals with surveying the modern automated optimization systems applicable to the engine testbed. For this purpose, a series of engine performance optimization software (working) operations were understood using their respective user manuals. Associated with this task was the automated optimization of the Zetor 1605 engine, taking into account the tests and optimization of the turbocharged SI gas engine. For this purpose, the Zetor 1605 engine model was built in GT-Power. Using the Design of Experiments (DOE), the performance data generated is coupled with AVL CAMEO for full load performance optimization. Furthermore, this task was carried out for the Common Mixer system and Multi-Point Fuel Injection (MPFI) system configuration taking into account the practical constraints of the engine, namely knock, turbocharger speed, exhaust gas temperature, thermal and mechanical stress of the components. Keywords: GT-Power, AVL CAMEO, Full load Optimization, DOE.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]