Modelování a návrh řízení systému ABS
ABS system modelling and control strategies development
dc.contributor.advisor | Haniš Tomáš | |
dc.contributor.author | Tomáš Veselý | |
dc.date.accessioned | 2020-06-10T13:57:45Z | |
dc.date.available | 2020-06-10T13:57:45Z | |
dc.date.issued | 2020-06-10 | |
dc.identifier | KOS-857605367105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/87766 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími koncepty jako jsou rekuperace, Brake by wire nebo Brake by steer. Hlavním cílem práce je navrhnout algoritmy pro nezávislé řízení brzdného momentu na každém kole, které zajístí maximální brzdný výkon, řiditelnost a stabilitu vozidla pro různé povrchy. Navržené algoritmy řídící brždení kol jsou založeny na inovativním zpětnovazebném řízení. Nakonec je navržen nouzový brzdný systém založený na konceptu Brake by steer, jenž může zvýšit bezpečnost konceptu Brake by wire. | cze |
dc.description.abstract | The goal of this thesis is to augment the twin-track vehicle model with the brake system components and to develop brake system control algorithms. The thesis compares the-state-of-the art hydraulic brake systems with recently proposed concepts like the regenerative brake systems, brake-by-wire systems and brake-by-steer systems. The main goal of this thesis is to design algorithms for an independent brake torque control of each wheel, which will ensure maximal brake performance, steerability and stability of the vehicle for various road conditions. The designed brake torque control algorithms are based on an innovative feedback control. Finally, an emergency brake system based on the Brake by steer concept is designed, which can increase the safety of the Brake by wire concept. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Dvoustopý model vozidla | cze |
dc.subject | komponenty brzdné soustavy | cze |
dc.subject | nezávislé řízení brždění kol | cze |
dc.subject | hydraulické brzdy | cze |
dc.subject | rekuperace | cze |
dc.subject | Brake by wire | cze |
dc.subject | Brake by steer | cze |
dc.subject | ABS systém | cze |
dc.subject | Twin-track vehicle model | eng |
dc.subject | brake system components | eng |
dc.subject | independent brake torque control | eng |
dc.subject | hydraulic brakes | eng |
dc.subject | regenerative brake systems | eng |
dc.subject | Brake by wire | eng |
dc.subject | Brake by steer | eng |
dc.subject | ABS system | eng |
dc.title | Modelování a návrh řízení systému ABS | cze |
dc.title | ABS system modelling and control strategies development | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Kuře Matěj | |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13135 [476]