ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel

Consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Martin Macánek
Vedoucí práce
Emrich Miloslav
Oponent práce
Pohořelský Luděk
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technika
Studijní program
Strojní inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich směr do budoucnosti. Teorie o problematice brzdění nákladních vozidel a o servisních a pomocných brzdových systémech slouží k lepšímu pochopení problematiky této práce. Praktická část pojednává o vlivu nižších jízdních odporů v GT-SUITE modelu kamionu na pomocné brzdové systémy pro dynamické jízdní cykly, legislativní zkoušku a brzdnou dráhu. Ve statických výpočtech je ukázáno porovnání různých typů motorových brzd pro současný a pro teoretický budoucí kamion na konstantním klesání. Studie a analýza citlivosti GT-POWER modelu Dvoudobé motorové brzdy ukazuje vliv menšího motoru na výkon motorové brzdy a potenciál pro použití a zlepšení v budoucnosti.
 
This diploma thesis deals with consequences of reducing truck losses for vehicle braking and deceleration systems. In theoretical part is research about driving resistances and legislation of trucks and its direction to future. Theory about truck braking problematics and about service and auxiliary brake systems serves to better understanding problematics of this thesis. Practical part discusses study about impact of lower driving resistances in GT-SUITE truck model to auxiliary braking systems for dynamic drive cycles, for legislation test and for stopping distance. In static cases is shown comparison of different types of engine brakes for current and for theoretical future trucks on constant downhill grade. Study and sensitivity analysis of GT-POWER Two-Stroke engine brake model shows impact of lower engine to engine brake power and potential to use and improve in the future.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/85047
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.713Mb)
PRILOHA (1.261Mb)
PRILOHA (44.50Mb)
PRILOHA (14.00Mb)
PRILOHA (29.40Mb)
PRILOHA (904.3Kb)
PRILOHA (40.14Mb)
POSUDEK (365.6Kb)
POSUDEK (91.53Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h 

    Autor: Michal Kuneš; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ...
  • Studie řešení brzdy pro vozy metra 

    Autor: Lhotan Radek; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-23)
    Předmětem této práce je návrh kotoučové adhezní elektropneumatické brzdy pro vůz metra. Rešerše je zaměřena na srovnání dvou různých elektropneumatických brzdových systémů. Zde jsou popsány funkce jednotlivých komponent, ...
  • Brzdový systém cisternového železničního vozu 

    Autor: Jiří Havlík; Vedoucí práce: Kolář Josef; Oponent práce: Pechar Stanislav
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-24)
    Bakalářská práce se zabývá návrhem brzdové výstroje moderního cisternového vozu za použití trámcové brzdy, automatického snímače ložení a brzdového kompaktu při provozní rychlosti 100 km/h a nápravovém zatížení 22,5 ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV