Modelování a návrh řízení systému ABS
ABS system modelling and control strategies development
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Veselý
Supervisor
Haniš Tomáš
Opponent
Kuře Matěj
Study program
Kybernetika a robotikaInstitutions assigning rank
katedra řídicí technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je rozšířit model dvoustopého vozidla o komponenty brzdné soustavy a navrhnout alogoritmy řízení brždění kol. Práce srovnává dnes běžně používaný koncept, kterým jsou hydraulické brzdy, s nově vzikajícími koncepty jako jsou rekuperace, Brake by wire nebo Brake by steer. Hlavním cílem práce je navrhnout algoritmy pro nezávislé řízení brzdného momentu na každém kole, které zajístí maximální brzdný výkon, řiditelnost a stabilitu vozidla pro různé povrchy. Navržené algoritmy řídící brždení kol jsou založeny na inovativním zpětnovazebném řízení. Nakonec je navržen nouzový brzdný systém založený na konceptu Brake by steer, jenž může zvýšit bezpečnost konceptu Brake by wire. The goal of this thesis is to augment the twin-track vehicle model with the brake system components and to develop brake system control algorithms. The thesis compares the-state-of-the art hydraulic brake systems with recently proposed concepts like the regenerative brake systems, brake-by-wire systems and brake-by-steer systems. The main goal of this thesis is to design algorithms for an independent brake torque control of each wheel, which will ensure maximal brake performance, steerability and stability of the vehicle for various road conditions. The designed brake torque control algorithms are based on an innovative feedback control. Finally, an emergency brake system based on the Brake by steer concept is designed, which can increase the safety of the Brake by wire concept.
Collections
- Bakalářské práce - 13135 [476]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Brzdový systém osobního železničního vozu pro rychlost do 200 km/h
Author: Michal Kuneš; Supervisor: Kolář Josef; Opponent: Pechar Stanislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-21)Bakalářská práce se zabývá návrhem adhezní elektropneumatické kotoučové brzdy pro osobní kolejový vůz pro rychlost do 200 km/h. Rešerše je zaměřena na popis základních principů brzdění železničních vozidel a porovnání čtyř ... -
Důsledky snižování odporů nákladních automobilů pro brzdové a zpomalovací systémy vozidel
Author: Martin Macánek; Supervisor: Emrich Miloslav; Opponent: Pohořelský Luděk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-29)Tato diplomová práce se zabývá důsledky snižování jízdních odporů nákladních vozidel pro brzdové a odlehčovací systémy vozidel. V teoretické části jsou zkoumány jízdní odpory a legislativa nákladních automobilů a jejich ... -
Vývoj brzdného systému vozu
Author: Vojtěch Ullmann; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Veselý Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-12)Tato bakalářská práce poskytuje přehled brzdových systémů v automobilovém průmyslu. Zvláštní pozornost je věnována elektrickým posilovačům brzd, které jsou dnes nejbliže implementaci brake-by-wire systému i po bezpečnostní ...